hjälp, skidor sönder.

lollen29

Ny medlem
hjälp, skidor sönder.
hej
jag har köpt k2 press och har bara åkt på gården ca 2-3 timmar och det har redan farit bort det översta lagret ovanpå dom på 2 ställen. Det gör väll inget förutom att det är fult eller? Tror jag har råkats stöta i eller trampat med ena skidan över den andra och att järnkanten har rivit upp där, men borde den inte hålla lite bättre?

hjälp, skidor sönder.
Om det bara är översta lagret är det ingen fara på taket. Det gör dom bara fulare men påverkar inte din åkning :) Och dom flesta nya skidor är översta lagret fruktansvärt dåligt. Men det är sånt som slits fort med tiden så det det spelar ingen roll om det går sönder nu eller nästa vecka. Visst det är alltid kul när skidorna är nya men vill man inte att dom ska slitas så ska dom inte åkas på :)

hjälp, skidor sönder.
mmarcus sa:
Om det bara är översta lagret är det ingen fara på taket. Det gör dom bara fulare men påverkar inte din åkning :) Och dom flesta nya skidor är översta lagret fruktansvärt dåligt. Men det är sånt som slits fort med tiden så det det spelar ingen roll om det går sönder nu eller nästa vecka. Visst det är alltid kul när skidorna är nya men vill man inte att dom ska slitas så ska dom inte åkas på :)
okej, men om det här händer efter 2-3 timmar borde väll hela skidan vara sönder nött efter ett tag.
Men jag pratade med han på teamsportia där jag köpte dom och han sa att dom kunde skicka in dom så skulle men kanske få ett par nya om det blev mycket mer eller att det blev värre skador.

hjälp, skidor sönder.
lollen29 sa:
mmarcus sa:
okej, men om det här händer efter 2-3 timmar borde väll hela skidan vara sönder nött efter ett tag.
Men jag pratade med han på teamsportia där jag köpte dom och han sa att dom kunde skicka in dom så skulle men kanske få ett par nya om det blev mycket mer eller att det blev värre skador.
Nja, hela skidan behöver inte nötas sönder bara för att det vart efter 2-3 timmar. Det kan ju bara ha vart en olycklig mute eller nått. Och då spelar det ingen roll vilka skidor du har, dom kommer nötas ändå.

Senast ändrad:
hjälp, skidor sönder.
mmarcus sa:
lollen29 sa:
mmarcus sa:
Nja, hela skidan behöver inte nötas sönder bara för att det vart efter 2-3 timmar. Det kan ju bara ha vart en olycklig mute eller nått. Och då spelar det ingen roll vilka skidor du har, dom kommer nötas ändå.
okej, men om det skulle bli en sån djup att det går ner till träet så måste man väll be om nya?
För det kan väll börja ruttna då?

hjälp, skidor sönder.
lollen29 sa:
mmarcus sa:
lollen29 sa:
okej, men om det skulle bli en sån djup att det går ner till träet så måste man väll be om nya?
Jo det är klart, men det krävs endel för att den ska komma ner till träet..

hjälp, skidor sönder.
lollen29 sa:
mmarcus sa:
lollen29 sa:
Jo det är klart, men det krävs endel för att den ska komma ner till träet..

hjälp, skidor sönder.
skador som du gjort själv kan du inte reklamera
På leverantörsspråk kan man kalla det att skidorna har fått patina

hjälp, skidor sönder.
jjosefsson sa:
skador som du gjort själv kan du inte reklamera
På leverantörsspråk kan man kalla det att skidorna har fått patina
När kan man reklamera en skida då? Min kompis skidor gick sönder så då fick han en ny skida, som sen gick sönder osv.
Han fick nog 4 st nya skidor.

hjälp, skidor sönder.
du reklamerar ett produktionsfel, inte en skada. de flesta av k2s twintipskidor har ett mjukt övre lager. Har själv ett par gamla k2 lagg där jag fått lägga på lite epoxy här och där. Alltid lite irriterande när man har något som är helt nytt, men det är bara en skönhetsdefekt. sen spelar det ju ingen roll om du får en skada på skidan efter 2-3 timmar eller 2-3 år. Tror inte du vill skicka iväg skidorna till k2 bara för att få tillbaka dom efter 4 veckor med ett papper där det står ej godkänd reklamation .. Ett tips. Läs konsumentköpslagen så får ni svar på många av era funderingar.

hjälp, skidor sönder.
EElias sa:
du reklamerar ett produktionsfel, inte en skada. de flesta av k2s twintipskidor har ett mjukt övre lager. Har själv ett par gamla k2 lagg där jag fått lägga på lite epoxy här och där. Alltid lite irriterande när man har något som är helt nytt, men det är bara en skönhetsdefekt. sen spelar det ju ingen roll om du får en skada på skidan efter 2-3 timmar eller 2-3 år. Tror inte du vill skicka iväg skidorna till k2 bara för att få tillbaka dom efter 4 veckor med ett papper där det står ej godkänd reklamation .. Ett tips. Läs konsumentköpslagen så får ni svar på många av era funderingar.
Okej, det där epoxy, epoxi vars kan man få tag på det? Visst är det en plast? Ska man smälta den och kleta på den på jacken eller vad?

hjälp, skidor sönder.
Slipa på plast kanterna med ett sand papper eller en fil så att dom blir lena och runda då är det mycket svårare att nöta på åvansidan för om du är så orolig är det värt att lägga lite jobb på det !

Tillbaka
Topp