Hjälp Skidor

• Trådstartare Trådstartare Antonjb123
  • Start datum Start datum
A

Antonjb123

Guest
Hjälp Skidor
Hej, ny på forumet och skulle vilja ha hjälp med skidor, har åkt aktivt men dock aldrig köpt egna. Jag åker mest i park men också offpist och pist,
Finns det någon skida som passar allt eller behöver man välja vad man ska inrikta sig på?
Jag är 1,90 och väger 80 kg

Hjälp Skidor
Det finns skidor som funkar ok till allt, men det blir alltid en kompromiss någonstans. Sök på allroundskidor på forumet och läs trådarna som är från den här säsongen.

Hjälp Skidor
Salomon 2012 eller BBR, BBR ar nog inte sa bra i park men dominerar pa allt annat. kanske varldens roligaste skida just nu.

Hjälp Skidor
BBR är en otroligt bra allround skida förutom att park kan man dra bort direkt. om man vill ha en bra pist och offpist skida tycker jag att salomon bbr är ngt att satsa på :)

Hjälp Skidor
har kort pa K2 kung fujas i vintern, ar galet nojd! Fungerar grymt bra all round, mycket bra i park, forvanansvart bra i pist och harlig i off-pist sa lange snon inte har en hard yta (crust), da ar den helt omojlig.
Hade jag varit du skulle jag kort pa den, da jag kanske angrar mig lite eftersom jag inte kor allt for mycket i park.

Snödjup

Tillbaka
Topp