HjÄlp! Sts Reseledarkurs?

emmeliemed2m

Ny medlem
Hej där !

Snälla hjälp mig! Jag har fått plats på reseledarkurs i Bad Gastein i December, jag har bara läst massa negativt!
Är det någon som gått kursen? Jag har inte betalat in än, men jag vill verkligen till Alperna o va där en säsong. Men är det värt o gå den kursen? eller ska jag söka jobb på annat sätt? Snälla hjälp mig! Blir tokig!

:)

delade meningar om kursen, men man ska inte räkna med att få ett jobb där, så om du vill ner och säsonga är det nog bättre att åka ner på egen hand och söka :rolleyes:

Ah.. de är typ de jag läst. Jag vet att jag är ute väldigt sent. Tips eller någon kontakt i Bad Gastein eller där du är o säsongar? Såg att du varit i Bad gastein ! Man kanske ska åka ner en helg då helt enkelt.

En av dom roligaste och hårdaste veckorna ja har haft i livet. Tyckte det var otroligt givande!
Men som sagt, alla får inte jobb.

Det spelar inte så stor roll..
Om du vill ha en sjukt kul/lärande/hård/givande vecka med mycket nya människor och möjlighet att få jobb som reseledare, då ska du gå kursen.

Om du är ute efter att göra säsong i alperna, där vad du jobbar med inte är så viktigt, gå inte kursen.

Jag gick kursen nu i somras, varpå jag åkte ner direkt och jobbade. Det är absolut en av de bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv. Självklart är det så att kursen är hård som satan, en veckas pina skulle jag nog säga. Dock är jobbet som sts-guide helt fantastiskt. Jag berättar gärna mer om du vill veta, PMa isåfall!

Det viktigaste är egentligen: Lyssna inte på andra, de som inte fick jobb snackar oftast negativt just på grund av den anledningen. Prata med de som har jobbat och kolla vad dom tycker!

Tillbaka
Topp