hjälp! trasig skida

• Trådstartare Trådstartare pontus5
  • Start datum Start datum
P

pontus5

Guest
hjälp! trasig skida
hej, jag var ute och åkte lite på mina nya line mastermind som jag köpte på skitotal för ett tag sen idag.. körde på ett hopp och fick lite mycket bakåtlut och ena skidan löste ut sig, när jag skulle hämta den såg jag att den var sprucken och helt uppböjd där bak:( tror ni att jag skulle få en ny/ pengarna tillbaka om jag gick o klagade?

hjälp! trasig skida
ja. Gå dit och prata med dem! Annars kanske din försäkring täcker det? Min täckte det när jag bajsade sönder mina thrusters... Fick massa pengar! :D

hjälp! trasig skida
R-R sa:
ja. Gå dit och prata med dem! Annars kanske din försäkring täcker det? Min täckte det när jag bajsade sönder mina thrusters... Fick massa pengar! :D
tack:) men dom sa att jag inte behövde försäkra dom, går det på nån annan försäkring ?

hjälp! trasig skida
pontus5 sa:
R-R sa:
tack:) men dom sa att jag inte behövde försäkra dom, går det på nån annan försäkring ?
hmmm... jag tror det var hemförsäkringen faktiskt som täckte det! If har jag!
(kanske viktigt att säga att jag inte bajsade på dem, utan att jag också landade backseat och knäckte dem)

hjälp! trasig skida
R-R sa:
felix sa:
Va? Täcker hemförsäkringen trasiga skidor???
jag är ledsen, det var min pappa som skötte det där, kanske var det drulleförsäkringen? je ne sais pas
jag var faktiskt på skitotal nyss och tog med mig skidorna, han där sa att han skulle kontakta leverantören och förhoppningsvis vara schysta och skicka en ny skida(jag får veta hur det blir imorn). annars sa han att det gick på hemförsäkringen men då måste man betala självrisk på typ 1500..

hjälp! trasig skida
pontus5 sa:
R-R sa:
felix sa:
jag är ledsen, det var min pappa som skötte det där, kanske var det drulleförsäkringen? je ne sais pas
jag var faktiskt på skitotal nyss och tog med mig skidorna, han där sa att han skulle kontakta leverantören och förhoppningsvis vara schysta och skicka en ny skida(jag får veta hur det blir imorn). annars sa han att det gick på hemförsäkringen men då måste man betala självrisk på typ 1500..
exakt! vad var det jag sa!? haha

hjälp! trasig skida
R-R sa:
Dustbin_Dan sa:
Fattar inte hur en skidbutik kan veta vad din hemförsäkring täcker och hur hög självrisken är...
de kanske varit med om liknande fall förut...
Tror att det varierar ganska kraftigt mellan olika försäkringsbolag och olika typer av hemförsäkringar hur dom bedömer en sån skada. Dessutom så är det helt beroende på hur TS föräldrar resonerat när dom tecknat hemförsäkringen hur hög självrisken är. Om självrisken i bästa fall är 1500:- så är ju det i stort sett vad ett halvt par mastermind kostar! Låter som ett fult sätt att slippa ta en reklamation om du frågar mig...

hjälp! trasig skida
pontus5 sa:
R-R sa:
felix sa:
När skärmen på min mobil gick sönder var det exakt som du sa, försäkringen täckte de men en självrisk på 1500 så även om skidorna skulle kosta 7000 tror ja du bara ska betala 1500

Senast ändrad:
hjälp! trasig skida
nu är skidan på besikning iallafall och så får jag ha en låneskida under tiden...

Tillbaka
Topp