HJÄLP Vad ska jag köpa för snowboard?

LouiseKarlsson

Ny medlem
Hallo behöver lite hjälp!

Jag har nu åkt snowboard i 2 säsonger och känner att jag behöver en ny bräda kör nu på en
Salomon Grace Snowboard – Youth 2011 som är 1,35 lång, och den är flat.

Jag tycker den är lite svåråkt då jag köpte den begagnad och stålkanterna har börjat försvinna.
Jag tror att jag vill ha en bräda som är lite mer Rocker.
Jag åker ingen park utan bara i pisten och inte så fort :) Inte ännu iallafall:)

Jag har kollat på en bräda som heter SALOMON - OH YEAH - OH YEAH på Oneoff men det enda som hindrar mig är att den endast finns i 143 jag kör ju på en 135 nu och vill helst inte ha längre en 140.

jag är 160 cm lång väger ca 56kg

Vad tror ni? tacksam för svar :)

// Lollo :D

Åker du bara i pisten och inte tänkt dig ut i parken/lössnö så skulle inte jag peka dig mot en renodlad rockerbräda iaf. :)

Varför rocker? :)

jag tänkte på en rocker för att den ska hjälpa mig så det är lättare att svänga...? :)
jag hålle fortfarande på och lär mig .... vad rekommenderar du då?=)

...rockern maskerar att du inte gör rätt i pisten...den är mer förlåtande. :) En camberbräda är kanske svårare att lära sig på, men du lär dig göra rätt istället. :)

Pist - camber

Bus & park - rocker

haha ok, ja jag tycker det är svårt. jag är ju väldigt feg av mig och kommer inte att åka så fort därför tänkte jag att en rocker skulle passa mig ganska bra men ok får fundera på det:)
;)

Rockern är ju lite busigare, lite mer lek, så det passar nog bra oavsett, dock är det lite som jag sade...det blir en genväg runt att man kommer undan med lite kanthugg pga fel i åkningen. :)

Köp den brädan DU vill ha, det viktiga är att du kommer ut och åker. ;)

tips är ju gå in på en butik där de är kunniga inom sporten... stadium och liknande är vad jag själv upplevt totalt okunniga.
sen om du har möjlighet hyr/låna olika typer av snowboardar... rocker/camber med olika flex.

sen går du på magkänslan. :)

Hej, ja så kanske man ska göra :) Tycker det är så roligt att åka så vill verkligen komma igång! Men jag ska kolla på lite brädor i helgen tänkte jag one off har en grym Rea nu. Synd att alla brädor är så långa bara! :)

Betaleon är bra nybörjare brädor då dom har TBT som gör att man inte får felskär lika lätt :D så rekommenderar dom, själv lärt mig åka på en Evil Twin. Sjukt skön och funkar överallt på berget. :D

annars Skate Banana :rolleyes:

Ja väldigt jobbigt att vara kort, svårt att hitta bra brädor som ändå är anpassade efter vikten.
Synd du inte var lite längre för fick en bräda i julklapp som jag ska sälja nu :P

Tillbaka
Topp