Hjälp! Varma pjäxor för mycket kalla dagar!

gwes

Ny medlem
Hej,

Jag letar efter ett par varma pjäxor för kalla randonee-turer. Jag har kollat på Dynafit Zzero, men jag undrar om de är varma nog.

En ytterligare fråga är ifall någon vet om det finns någon form av isolerade overboots som går att använda med randonee-skidor? Hur gör exempelvis de som bestiger Denali och andra mycket kalla berg i pjäxor?

kolla dalbello virus, tror att den finns med inutusion innerski och den e vaarm

Så länge man knatar, särskilt uppför, håller man sig varm. Kroppen fungerar ju så att den är beredd att offra fingrar och tår för att rädda allt det trevliga i torson. Alltså är ett knep att ta på sig mer på resten av kroppen, särskilt låren då blodet inte kyls av lika mycket på vägen ner till fötterna, även snölås hjälper har jag märkt när jag gått på tur. Hittar man ett par pjäxor som håller värmen extra så är det förstås en fördel, ett alternativ är elektriska pjäxvärmar sulor men det kan nog röra till pjäxans gångegenskaper.

Formgjut sulor, smiska på värmedelen, köp batteripack. Good to go...

snej sa:
Formgjut sulor, smiska på värmedelen, köp batteripack. Good to go...
finns det inte extra varma strumpor också?? Vilket fall ända knepet är väll att inte vara fuktig. så brukar man vara varm i vilket väder...

Tillbaka
Topp