Hjälp, vilka skidor ?

stenlund

Ny medlem
Hjälp, vilka skidor ?
Tjenare.. har efter 10år på brädan bestämmt mig för att börja åka slalom igen. är 190cm lång och väger just över 90..
Vill helst ha en skida som funkar hyffsat i både offpisten och i backen.
Så är det någon här som har nå heta tips på vilka skidor och bindningar man ska satsa på ?
Vore inte fel om dom finns i sportconrads sortiment..

Tacksam för svar:..
//fredrik

Hjälp, vilka skidor ?
Om du kan åka skidor sen tidigare och med tanke på din storlek så kan du ju alltid testa
Head Monster 88...
Men du bör ju alltid testa runt litebland olika skidor innan du bestämmer dig... Idiotisktå köpa ett pardirekt. Tycker jag iaf.

Lycka till

Hjälp, vilka skidor ?
Att fråga den frågan som du just ställde (vilket är mycket vanligt ) är lite som att fråga om vilken musik andra rekommenderar, det kan bli bra men också väldigt fel. Smaken är olika alltså måste du själv ta reda på vad du gillar sen möjligtvis så kan du fråga om skidor som passar nån som gillar den typen av skida.
Så ut och prova och återkom lr köp när du hittat rätt!

Hjälp, vilka skidor ?
Men några tips på modeller som är värda att prova ? När jag väl kommit igång så kommer jag mest hålla till i mjuksnö, är allergisk mot isiga backar :)

Hjälp, vilka skidor ?
kan ju hjälpa dig med att du ska titta på skidor som är tänkta för offpist/mjuk snö dvs midja över 90 mm och rejäl längd med tanke på dina fysik. Rossignol B4 i 195 cm, Fischer Watea (kanske lite mjuk?), dynastar Pro rider i 194 ... listan är lång

Tillbaka
Topp