Hjälp vulkanskydd som sitter kvar!

• Trådstartare Trådstartare RoFi
  • Start datum Start datum
R

RoFi

Guest
Jag har provat ett antal vulkanskydd te knäet, men inga sitter kvar, fått rekommendationer hit o dit på knäskydd som ska va bra. men inget sitter kvar, de åker bara ner.

Sen en fin vurpa för några år sen har jag haft problem med höger knä. Jag tränar styrkan i benen flera gånger i veckan så styrka har jag i benen. Där av problemet att de ej sitter kvar!
Jag har ej de där spinkiga benen som många tjejer har!,Jag har lite större ben. Knäet är mkt bättre nu än det va för några år sen, Så för o undvika att det händer nå igen så kör jag med vulkanskydd.
Men jag är så sjukt trött på att behöva fixa knäskyddet flera gånger om dagen när man åker!

Så någon som har samma problem o hittat ett skydd som faktiskt funkar? Jag har funderat på att fixa ett skräddarsytt åt mig, men det är verkligen inte billigt! Det ända som funkar är att linda knäet varje gång, men skulle va skönt o slippa!

Tja!
Jag kör med vulkanskydd från Rehband, du kan köpa dessa på stadium.
Jag har tränat mycket hela livet så jag kan inte påstå att jag har små ben, har även en släkt som tränat mycket så får nog en del av storleken därifrån.

Men mina vulkanskydd ifrån Rehband funkar skitbra tycker jag, har aldrig behövt dra upp dem och känner att jag aldrig fått ont eller att knät har velat vika sig i någon onaturlig rörlse så de håller knäet på plats. Dock är ju dem jag har en av de äldre modellerna så de finns inte kvar men antar att de är ungefär likadana iallafall, brukar ju inte skilja så mycket mellan årsmodellerna förutom utseende.

http://www.stadium.se/sport/traning...uctUUID=qhPCROimNgsAAAEUoFVZkWTV#.UQU7ur8rWWk

Jag har kört med knäskydd från apoteket
De har ett hål för knäskålen, har testat dem i 1 vecka och de satt kvar.

Med vänlig hälsning, Peter

okej något av dem får jag väll testa.
Thx

Senast ändrad:
Försöker här också efter lite dåligt gensvar i en annan tråd...

Jag är nu också på jakt efter ett nytt vulkanskydd som inte har en förmåga att åka av titt som tätt. Det ska dessutom vara både lite stötdämpande och dessutom fungera som stöd. Har kollat runt lite och hittat några stycken, men har fortfarande gått lite bet...

http://vulkanskydd.com/produkt-kategori/knaskydd/
http://www.rehaboteket.se/ortos/kna/handbollsknaskydd

Det är de som jag hittat, är väl egentligen handbollsknäskydd båda två, men tror ni att det kan fungera bra även som stöd? Alltså inte bara stötdämpande..

RoFi sa:
Jag har provat ett antal vulkanskydd te knäet, men inga sitter kvar, fått rekommendationer hit o dit på knäskydd som ska va bra. men inget sitter kvar, de åker bara ner.

Sen en fin vurpa för några år sen har jag haft problem med höger knä. Jag tränar styrkan i benen flera gånger i veckan så styrka har jag i benen. Där av problemet att de ej sitter kvar!
Jag har ej de där spinkiga benen som många tjejer har!,Jag har lite större ben. Knäet är mkt bättre nu än det va för några år sen, Så för o undvika att det händer nå igen så kör jag med vulkanskydd.
Men jag är så sjukt trött på att behöva fixa knäskyddet flera gånger om dagen när man åker!

Så någon som har samma problem o hittat ett skydd som faktiskt funkar? Jag har funderat på att fixa ett skräddarsytt åt mig, men det är verkligen inte billigt! Det ända som funkar är att linda knäet varje gång, men skulle va skönt o slippa!
Jag hade samma problem i vintras. Tejpade fast övre kanten på skyddet med ett varv tejp runt låret. Satt jättebra hela dagen. Det gjorde dock lite ont att dra bort tejpen på kvällen, men skyddet satt där det skulle.

Tillbaka
Topp