hjälp!!!!

hjälp!!!!
jag funderar på att skaffa ett par twintip skidor?
dom ska vara lätta att hoppa mad och gå bra i lös-snö som i pipen , någon som vet vilka som skulle gå bra ?

hjälp!!!!
Jag har en möjlig lösning!
Att få alla dessa önskningar du hade kräver en ande och ett sagoliktslut men det vet vi alla att det inte kommer att hända.

Nästa år (till hösten eller sena våren 01) kommer Salomon med en Pro Model från JP Auclair Som heter AK Rocket. Skidan jag klämde på var 185 cm men de finns säkert i kortare längd om du så önskar. Den skidan kommer förmodligen passa dig bäst, med sin twintip, otroliga bredd, mjukhet och lagom skärning.

Nackdelen lär du finna på denna är att den kanske blir lite för klumpig i pipen pga av sin bredd men den är inte alls tung vilket löser "bredd problemet" om du är en stabil åkare.

Prata med en välsorterad Salomon försäljare om han fått in denna skida och tjata på att de monterar upp den för några provåk.

Hoppas du gillar den!

///

-=6gear=-

hjälp!!!!
Mått: 122-90-115

Längder 1.65, 1.75, 1.85

De är byggda med en nyutvecklad teknik som inte riktigt är en vanlig monocouqe. Glömt vad de kallar den. Den ska, enligt Salomon Sverige, ersätta AK Rocket. Nu finns den bara med vanlig binding, men i framtiden kommer det finnas en Pilot-variant.

Salomon släpper ca 25 par i Sverige denna säsong. De flesta till hyr/test, men ett par stycken går ut till utvalda butiker.

Två skidor, ett par, hamnar i min skidsamling.

Salomon Pocket Rocket - Snart hos ett postkontor nära mig...

hjälp!!!!
Tjena! En liten rättelse från min sida är förstås namnet på Salomon skidan som heter Pocket Rocket (som ni andra skrev) och jag skrev AK Rocket som är den gamla. Ber om ursäkt...

-=6gear=-

Tillbaka
Topp