hjälp!!

DanneL

Medlem
hjälp!!
hej jag måste ha hjälp! jag kommer inte riktigt runt i mina 360 någon som har ett tips? Och någon som har ett bra tips när man ska börja göra flips och volter?

Tacksam för alla svar!

Danne

hjälp!!
Testa att snurra med armarna som om du vore en helikopter på kicken så att du bygger upp spinnen med hela kroppen. Även viktigt att snurra med blicken hela tiden och inte stanna upp och kolla på ngt eftersom även snurren slutar då.
Lycka till / W

hjälp!!
när du kommer upp på hoppet så kan du "slänga" armarna åt motsatt rotationshåll, ex. vid vänstersnurr armarna först åt höger, sen precis när du lämnar kicken så slänger du då över armarna uppåt i samma riktning som snurren. Tänk på att ta i så mycket du kan de första gångerna, först kanske du bara kommer runt 180 men snärten över till 360 går snabbare än du hinner märka när du klarar det.

hjälp!!
en bra grej brukar vara att, som ovanstående säger, att börja rotationen med armar och axlar och sedan när du lämnar kicken fullföljer du rotaionen med blicken, titta över axeln tills du ser landningen...smack it!

hjälp!!
Hade samma problem i början. För mig var det magiska ordet huvudet. Snurrar du vänster så titta så långt som möjligt över vänster axel. Håll kvar blicken där och vänta ut rotationen. I början vred jag omedvetet tillbaka huvudet efter halva snurren. Då stannar rotationen och man kommer bara runt 270 grader innan man ska landa.

hjälp!!
jag brukar inte ta så jäkla fart på snurren, utan när jag är på lippen så börjar jag bara vrida mig åt de håll jag ska snurra åt, sen brukar de gå automatiskt.....sen beror de ju på hur stort hopp man har, ju mindre hopp destu mer måste man ta i för att snurra.

Tillbaka
Topp