Hjälp!

xfredde

Medlem
Hjälp!
Skulle vara grymt tacksam av lite experttips till nya lagg!
Jag kör på atomic supercross nu (rätt gamla tror jag) gillar dem som satan.
Åker mest pist blandade svängar i hög fart!
Medel-avancerad åkare.
Prisklassen 7000:-

Hjälp!
Wow, medlem sedan 2001!
Sedan dess har tillkommit en forumdel kallat Pistskidor, lär passa bättre för denna fråga?
Kanske ska tillföra lite mer info också? Läs stickys som också blivit lite fler och testa söka lite kanske?

Hjälp!
Jag flytter över tråden till Pistskidor. Här kommer mallen som JL76 nämnde:

MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

Hjälp!
Vilka supercross har du? Jag körde på ett par sx 10 ett par dagar och älskade dom som satan. Varför vill du ha nya till att börja med? Jag är också 182 cm, ca 83 kg och vi verkar ha samma åkstill.

Av allt jag provat har jag mest gillat mina atomic tävlings ski cross skidor 188 cm( sånna får du leta bra länge efter) och Völkl racetiger speedwall gs i 185 längden.

Du kan hålla dig kvar vid atomic och köpa ett par atomic redster gs d2, vilket är en liknande och bättre skida än din, med rocker där fram desstom. Den vann åka skidors pistracekategori.

Intressant är också Rockerskidorna Völkl the code speedwall samt Hendryx blackCobra.

Samtliga av dessa skidor klarar dessutom av mer kraft än dina sx.

Senast ändrad:
Hjälp!
Tack!!

Mina sx10 är slut, därför byte.. visst är de grymma!

Vad åker du på?

Mycket bra tips! Har kollat på dessa du angav o det lutar åt völkl, vad tror du om code psi??

Hjälp!
Sattsa på den riktiga, dvs speedwall och inte psi somär lite messigare. Jag kör på Völkl Speedwall gs i 185, oc dom tål hur mycket kraft som helst så länge dom har grepp. Jag gillar skidor som är mycket bättre än mig själv, som gör att jag kan ta i allt vad jag förmår, och detta klarar dom av. Jag har även mina Atomic skicross 188 cm tävlingsskidor som är specialgjorda för någon som körde i det svenska landslaget för många år sen men dom är precis som dina nästan helt slut . Jag har även ett par Nordica Doberman spitfire pro i 178, vilka visserligen är bra men något mindre "race" på nått sätt. Det är 2012 o då är det väl ändå dags för ett par skidor med rocker för din del.

Du kan nog hitta ett par The code speedwall på nn tysk sida som sportsconrad eller liknande för ca 7000 så sattsa på det tycker jag.

Hjälp!
Aa du har rätt, hålla på o fjolla med nå psi funkar inte!
Har de hemma för dryga 5000:- faktiskt!
Tack för hjälpen o kör hårt i backen!!

Hjälp!
Lånar tråden lite. Så PSI teknik är bara blaska eller?

Jag sitter nämligen själv och funderar på ett par Speedwall eller Code PSi och anser att Speedwall kan bli för vass för mig. PSI verkar vara lovande skida..

Tillbaka
Topp