hmm..

• Trådstartare Trådstartare zep
  • Start datum Start datum

zep

Ny medlem
hmm..
kolt!
det bara slog mej..
om det nu skulle vara för ett dygn sen så skulle klockan vara 00.15. men egentligen så skulle ju inte det funka.. för då blir det ju rent teoretiskt bara 23h sen.

usch!
denna vintertid kan ju sätt myror i huvet på vilket snille som helst.

va var de för smartskaft kom på det här med att ta bort en timme från dygnet. och sen lägag tillbaka den igen..(eller tvärtom) gandska osmatr egentligen. har det med månen att göra som alla andra mysterium i livet...
mysko!

fast det är ju faktiskt lite skönt när man får en extre timma!
men jävlar vad stressigt när man förlorar en.. då blir de bums i säng tidigt om man säger så!

hmm..
det pratas om att detta skall vara sista gången dom håller på med denna hel*etes tidändring... har heller aldrig fattat varför dom gör det...visst man tjänar en ljus timme (tror jag) men va f*n, håller med om att detta är ett otroligt onödigt påhitt!!

hmm..
Om jag minns rätt av de historier min far berättar så ska vi faktiskt skylla tyskarna för påhittet. Jag svär inte på detta, men jag har för mig att det är så. Jag ska googla lite på detta fantastiskt fascinerade ämne.

//Dr. Snow - inte för inte jag har en doktorstitel.

hmm..
Nja, det står inte specifikt att det var tyskarna, men alltid något.
"Sommartid infördes i västvärlden under slutet av 1900-talet trots protester från många. Det påstods till exempel i många länder (i synnerhet i Frankrike) att korna skulle bli förvirrade om man mjölkade dem en timme tidigare. Det verkar dock inte blivit fallet utan de som blivit mest förvirrade är människor som kommunicerar med människor i andra delar av världen."
http://www.orust.se/div/sommartid.shtml

hmm..
Hehe. Är det inte så att "vintertiden" är den riktiga tiden. "Sommartiden" finns väll bara för att man ska tro att det är ljusare längre på kvällarna.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp