Högst utbildade heliskiföretaget i lappland?

• Trådstartare Trådstartare swedfighter
  • Start datum Start datum
S

swedfighter

Guest
Tänkte somsagt åka till lappland och åka heliski och undrar vilka företag som är högst utbildad dvs. när det gäller guide - och lavinutbildning?

Jag har faktist ingen aning egentligen, men måste säga att när jag körde i Riksgränsen förra året va de riktigt bra.. kändes som att folket hade bra med erfarenhet och koll på läget.

"I Riksgränsens närområde finns 40 olika åk med upp till 900 fallhöjdsmeter. Heliskin ger dig tillgång till områdets alla offpistmöjligheter. Väljer du en längre tur kan du till exempel prova åkning på upp till 1200 fallhöjdsmeter i Mårmamassivet.
Heliski kör vi mallan 23/3 och 27/5."

Annars finns de ju något företag som ska/har börjat (?) köra heliski turer i nationalpark här i närheten om jag inte minns helt fel, finns en artikel på freeride.

n0m1z sa:
Annars finns de ju något företag som ska/har börjat (?) köra heliski turer i nationalpark här i närheten om jag inte minns helt fel, finns en artikel på freeride.
Nja, i nationalpark får man inte köra heliski. Däremot helt ok att bygga vattenkraftverk, europavägar, bygga lift och köra skoter.
Det flygs dock utanför nationalparken i Abisko.

Tillbaka
Topp