Höjdrädd !

skidnarkoman

Ny medlem
Höjdrädd !
nån mer än jag som ibland bangar stora hopp? då menar jag inte för att man tvivlar på sin förmåga, man vet att man klarar men bangar ändå. inte för att man är feg - utan för att man helt enkelt är sjukt höjdrädd.

Höjdrädd !
vad menar du med stora hopp egentligen? klippdrop eller park? och är inte feg och höjdrädd lite samma sak? ;) men som shane mcconkey sa om sin höjdrädsla (fritt citerat): "annars hade det ju inte varit roligt". hade man aldrig tvekat hade det ju inte varit något speciellt när man väl kör...

Höjdrädd !
Har alltid varit höjdrädd men det blir bättre och bättre. Fick förr blackout i drop och landade alltid i en lealös hög utan minne om hur jag hamnat där. Dom riktigt feta dropen har jag gett upp men lite småsaker kan ju faltiskt vara riktigt roligt. Har till och med börjat leka lite i parken sådär på gamla dar.
Vad är då hemligheten? Jo, kognitiv beteendeterapi: Börja med ett lite mindre hopp/drop som ändå känns småläskigt. Hoppa, hoppa, hoppa tills hoppet inte känns läskigt längre. Det kan röra sig om 100 gånger men till slut händer det. Då är det bara att byta upp sig. Till det som är lite högre eller lite annorlunda och känns lite läskigare. Tänk på att öva in en bra åkställning innan som sitter i ryggraden så att om du får lite svindel ändå håller bra balans i luften och därför landar perfekt utan att egentligen vara medveten om vad du just gjort. Det kan vara lättare i små drop där luftfärden blir mindre bågformad och man kanske kan se landningen innan uthoppet.

Give em Hell!!
//No air Per

Höjdrädd !
det är inte själva luftfärden som skrämmer utan just höjden. i park så kan hoppet vara stort och luftfärden kort....men det är just själva höjden som är det läskiga. har lättare för drop då man kommer uppifrån och inte direkt ser höjden förrän man just hoppar ut. i park är det däremot att man först ska högt upp nerifrån för att kunna hopp... och det är läskigare

Höjdrädd !
mm, man kollar ner när man drar i en fet bigjump å ser att det är en bra bit ner till marken då börjar adrenalinet att pumpa ( om det inte börjat redan när man känner att man fått upp farten till entt hopp).. lite läskigt 1-3 gången men sen börjar man få kontroll över det hela... men värst är nog ändå när man kommer upp i luften och ser att man inte kommer att klara det, då står det ganska still i skallen å kroppen har nog redan gått över till "aj det här kommer att göra ont" läge.

Höjdrädd !
Brukar alltid säga till mig själv innan jag hoppar "Det värsta som kan hända är att jag ramlar" sen skiter jag i hur det går (= det fungerar bättre när man väl är där, bara säg till dig själv "Vad kan gå fel?"

Höjdrädd !
Brukar köra samma som Liptoon. Fast ibland väntar man en sekund för länge efter man sagt det där till sig själv, det är då svaren på vad som kan hännda och bilden från teddybear crisis kommer upp i huvudet! Men sig det till det själv i huvudet och kör på en gång, då går det bra som fan!

Höjdrädd !
haha, jo, det fungerar med :D så, när du hoppar, tänk inte på ngt annat, stila för dom som ser på, tänk på att det värsta som kan hända är att du ramlar, och om du inte gör det, kmr du ångra dig... och du vill göra ngt najs för bruden som kollar på..... och om du nu ramlar tycker hon nog synd om dig osv !! där haru :D

Höjdrädd !
citat av aka_audi:
"då står det ganska still i skallen å kroppen har nog redan gått över till "aj det här kommer att göra ont" läge."

Så sant som det är sagt! *bugar*

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp