Hopp & Åkteknik, fast till bräda?

Ja du du ska väll tänkaa på å ha rätt bra fart och du skall inte behöva trycka på så mkt´i från kicken, men om du skall komma in å göra en 180 se till å svänga lite i slutet av kicken och ifall du ska sätta backside air så gå in på högkant de hjälper att dra upp brädan lättare(men håll inte in den för länge och tveaka ut ordentligt..)

Jo, men det jag menar med denna tråd är att jag vet inte namnen på alla grabar, slides etc. Just nu så försöker man relatera alla tricks till skateboard...

okej men det är ju bara att du söker här på internet på grabar och sånt annars e ett annat tips att du köper filmer där de visar tricks på bräda det är det lättaste..

Håller med det finns juh skidor så varför inte göra snowboard det måste finnas någon duktig som kan lägga upp filmer och förklara hur man ska göra det på lättaste sätt ? Känns som skidor är favoriserat här.

..
.. prospect!

www.freeride.se --skandinaviens största skidsajt --

kanske har nått med det att göra ..

;)

/Pinn

Pinn joo men dom kunde ha lite snowboard också :P asså jag vet att det mest är för skidor men Tycker dom kunde jämna ut det med lite snowboard också :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp