hopp i romme?

hopp i romme?
GNU: Jag tror faktiskt han menade Romme Alpin. Men annars var det en himla fin länk med käcka grabbar precis som du och jag...

crippa91: Jag var i Romme ALPIN i lördags. Vad jag såg fanns det bara några större "familjegupp". Romme brukar bygga upp två stora hopp, men mycket mer har det inte varit de senaste vintrarna. Det såg ut som hoppen var på gång, men de var inte öppna i helgen.

Thta´s all kids! / MM

hopp i romme?
Hissen hos mig går sakta och oftast åt fel håll. F*n vet om den inte går vågrätt istället för lodrätt också...
Men i den här frågan var jag såpass vaken att jag medvetet valde att missförstå. Se kommer den där MM och förstör det roliga med sitt genompräktigt seriösa svar. Fy för sånna som han, som bara är seriösa! Det är sånna som han som förstör ett sånt här, i vanliga fall, trevligt oseriöst forum! Han borde bannas, uteslutas och svartlistas. Omgående!

hopp i romme?
... men är det ändå inte så att dina oseriösa svar först får ett satirhumoristiskt djup när de blandas med fullt seriösa svar! De absoluta topparna tycker jag sjäv nås när oseriösa frågor får seriösa svar. Som nu! :-D

hopp i romme?
Attans. Så långt hade jag inte tänkt! Självklart är det så. Det var ett bra exempel på att min hiss inte är helt hundra! Nu är det jag som borde bannas, uteslutas och svartlistas!

hopp i romme?
Enligt mitt personliga, ärliga, och som alltid, välgrundade förmenande torde i dagsläget såväl hopp som hopp i finnas i nämnda anläggning. Ehuru kan förhållanderna skyndsamt förändras med avseende på dygnsmedeltemperaturens påverkan på mediet. På kort sikt kan en fasförändring från fast till fluid form tyvärr förligga. De ansvariga för etablissemangets kommersiella verksamhet kan i sådant fall finna sig nödsakade att inhibera vidare verksamhet på obstämd tid. De nu föreliggande meteorlogiska förutsägelserna talar ej heller i favör för utvecklingen. Strikt statistiskt sett kan vi dock sluta oss till att den över tid registrerade medeltemperaturen för årstiden borgar för fortsatt verksamhet. Den exakta agendan torde dock vara höljd i dunkel.

Ovanlig genompräktigt seriös denna lunch,

Ace DG

Ps. Angående hissar vill jag erinra mig horisontella diton i "Kalle Och Chokladfabriken" av Roald Dahl, om den är känd.
Nähänä....

hopp i romme?
Bäste ACE! Du är numera också nominerad för banning, uteslutning och svartlistning. Fortsätter det så här får vi förbannade bygga en egen sajt...

Joråå...

hopp i romme?
Ässet: Nu har du slagit nytt rekord i att vara otroligt seriös i ett inte lika seriöst inlägg igen, hehe.

Keep up the good work, du ger oss mycket god/rolig läsning!

Peace

hopp i romme?
Efter att hissen har gått upp och ner, fram och tillbax en stund har jag börjat fundera på om inte ursprungsrubiken borde ändras till "Finns det hopp för Romme"?

hopp i romme?
Faktum är att det finns hopp för alla inkluderat de hopplösa som anser att hoppet är ute som dock eftersom att de övergett hoppet aldrig kommer att förstå det vilket i slutändan innebär att de inte har något hopp. Om vi adderar och subtraherar ett tag så inser vi att det finns hopp för alla utom de hopplösa (t.ex. romme alpin vars hopp snarare kan kallas pucklar)

// eran välgörare

ps. I kategorin hopplösa kan vi även placera bladesåkare.

God Bless Sylvia våran heliga fristad

hopp i romme?
Självfallet finns hopp för Romme!

En tillverkare, Kick-O-mat Inc, i Salsa, Utah, USA har helt nyligen introducerat en anordning i form ett stativ med 10-54 st (optional) inbyggda hydraulcylindrar som i sin tur påverkar flexibla plattor. Hela anordningar är överdragen med en duk av kevlararmerat gummi. Duken är i sin tur genomskuren av tunväggiga klena kylrör av en speciell titanlegering. Anordningen förakras i berggrunden med 4-8 st (optional) 3" ankarbultar. Tomvikten utan hydraulolja är 22-43 metriska ton (beroende på utförande).

Funktionen då?
Som den intelligente redan räknat ut utgör stativ och gummiduk en artificiell kulle. Kullens form kan enkelt justeras med de inbyggda hydraulcylindrarna. Formen kan justeras efter behag och humör hos pistörerna. Brutalkickar kan kombineras med mesdropp. Mest intressant blir det när styrdatorn ställs in på "random". Nu kan kullens form slumpmässigt ändras när som helst, hur som helst, helt automatiskt, finurligt va? Tiden för forförndringen kan i den körmod ställas mellan 0.5 s upp till 3599 s.

Vi ser här en helt ny utveckling av jibberiet. Ett element av direkt livsfara kan nu tillföras en redan adrenalinmättad verksamhet. Antalet svåra olycksfall kommer sannolikt att öka.
Men vad gör det det när extremgraden tas till helt nya höjder.

Priset då?
Med dagen gynsamma dollarkurs stannar priset på blygsamma 27MSEK, då komplett med styrdator, hydraulaggregat, (vikt endast 5,6 ton), och kylaggretgat, men exklusive transport. 4 kontainers krävs för transporten.

Om så önskas kan KickO-Mat Inc bistå med mexikanska svartarbetare för montaget också. Dom kräver dock fri tillgång på Canada Goosejackor och Tequila för att överhuvutaget öppna verktygslådan.

Kontakt med Kick-O-Mat förmedlas med glädje.

Måste nog jobba lite nu...

Ha det!

Ace DG

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp