Hoppa med marker baron

Hoppa med marker baron
Jadu, de är ju en turbinding vilket innebär att den är högre än en binding utan gå-funktion, ståhöjden ligger på 36mm vilket kan jämföras med runt 20mm på vanliga alpinbindningar, sen är den väsentligt tyngre än en vanlig alpinbindningar också. Men den håller väldigt bra att hoppa med, nu vet jag inte om du syftar på att köra i parken eller big mountain men den står pall i båda fallen. Dock om du inte ska ut på tur så skulle jag rekommendera en bindning utan gåfunktion som tex marker griffon, marker jester, salomon sth 14/16 eller look pivot.

Hoppa med marker baron
Tack för svar. Jag är grymt sugen på att kunna dra iväg på någon topptur också men förstår att det är svårt att kompromissa. Hur mycket gör tyngden för åkningen då, blir det mycket tråkigare?

Hoppa med marker baron
Banhatt sa:
Tack för svar. Jag är grymt sugen på att kunna dra iväg på någon topptur också men förstår att det är svårt att kompromissa. Hur mycket gör tyngden för åkningen då, blir det mycket tråkigare?
Jag har ett par marker duke, vilket är i princip samma binding som baronen fast med högre DIN skala, när du väl åker så känns det inte överhuvudtaget att du har en tung bindning. dock när du bär skidorna eller turar så man märker av vikten. Annars är det en väldigt bra binding baronen så jag tror du kommer bli väldigt nöjd!
På vilka skidor kommer du montera dem på?

Hoppa med marker baron
Puderslaktarn sa:
Banhatt sa:
Jag har ett par marker duke, vilket är i princip samma binding som baronen fast med högre DIN skala, när du väl åker så känns det inte överhuvudtaget att du har en tung bindning. dock när du bär skidorna eller turar så man märker av vikten. Annars är det en väldigt bra binding baronen så jag tror du kommer bli väldigt nöjd!
På vilka skidor kommer du montera dem på?
Jag kör med Armada JJ's och Dukes. Och om du med att hoppa menar typ parkhoppning så kommer du nog känna av viktskillnaden om du jämför med att köra parklagg. Jag tycker i alla fall att skillanden är stor.
Samtidigt så är det väl inte så mycket annat att välja mellan om man vill att bindningen ska fungera både för jibbing och turande.

Hoppa med marker baron
Jag vet nog inte riktigt vad jag menar, det är kanske mitt problem:). Kommer inte att hänga i parken men man vill ku hoppa om det dyker upp nåt framför en!

Hoppa med marker baron
Banhatt sa:
Jag vet nog inte riktigt vad jag menar, det är kanske mitt problem:). Kommer inte att hänga i parken men man vill ku hoppa om det dyker upp nåt framför en!
När jag införskaffade nya skidor/bindningar så kände jag av att det kändes tyngre.

För att dela upp frågan, är det jobbigt att hoppa med dem? Nej, känns inte.

Att snurra är det som kan upplevas svårare. Tror mycket sitter i huvudet, men sålänge du inte är en riktig park-råtta så ska det nog fungera bra!

Tillbaka
Topp