hoppa med MOJO?

snaken

Ny medlem
hoppa med MOJO?
hur går det att hoppa med head mojo? den är ju en aning bredare än tex mad trix.
blir den slö i luften pga av bredden?

snaken

hoppa med MOJO?
Jag kör ett par Mojo skidor och tycker det är likadant som att hoppa med vilka andra skidor som helst..
har inte upplevt några som helst problem med den under luftfärden eller landning..Inte heller i kicken.

hoppa med MOJO?
En bredare skida är tyngre att rotera än en smalare, sån är fysiken på jorden. En bredare skida är däremot stabilare än en smalare skida.

Om du står och väljer mellan Mad trix och Mojo bör du fråga dig en fråga. Ska du mest hoppa ute i offpisten med 2-3 meter puder i landningen och bara köra i parken ibland eller kommer du mest hoppa i parken och nån gång ibland dra ut i offpisten och landa lite puderlandningar?

hoppa med MOJO?
Ne men det e lungt! MoJo é ju en vanlig mad_trix skida från början men vidare utvecklad till en "Off-pist"/Jibbskida så dom e bara bra i luften! :)

hoppa med MOJO?
Rent fysiskt sett kan du ju hoppa längre med breda skidor... (i Teorin) Lyftkraft... Men om du spinner, och så, blir det värre. Kanske om du kan vinkla dem som rotorbladen på en helikopter. Det borde funka... Hmm.

hoppa med MOJO?
Kazoom ...har skidorna samma profil som ett rotorblad på en helikopter? .. av den kommer lyftkraften.
...tänkte väl de, mao i "teorin" kommer han inte hoppa längre ;) kul men fel

hoppa med MOJO?
snaken jon körde me mojo ja va ju bland dom som tog emot skidorna när han kastade ut dom..jävligt nära att ja fick dom men efter lite skärsår från stålkanterna gav ja upp:p

hoppa med MOJO?
Kanske man kan böja lite på skidorna, fixa en lite mer aerodynamisk form på dem. Kan bli helt sjuka 360, 720 aaaggh 1440... Och lyftkraft också. I framtiden spår jag att 2880 grader kommer vara möjligt med mitt patent! Kan du rotorbladsdesign oLa aPa? Lets do business...

hoppa med MOJO?
Efter att nästan fått Jons skidor i huvet stod jag och skrattade åt alla de idioter som bråkade om de där skidorna, mycket underhållande.

Jag och en polare funderade nästan på att ta dem, kunde inte varit så svårt, han skulle greppat skidorna och jag skulle kastat bort alla kids som slogs om dem. hade bvarit kul om inte annat.

Lycka till med dina "Mad_trix Heli" Kazoom.
Kommer krävas en jävla massa snurr för att lyfta är jag rädd men lycka till iaf.

Tillbaka
Topp