Hoppa...

sockervadds

Ny medlem
Hoppa...
Ändrar detta inlägget till ett annat! Jag undrar vilken affär som känns lämplig för att köpa surfshorts alternativt.........om ngn här på freeride har ngra att sälja.

Senast ändrad:
Hoppa...
börja i mindre hopp och kämpa dig uppåt bästa sättet, men genom studsmatta får du in lite kännsla iaf. hjälm och ryggskydd är väll det viktigaste men höftskydd kan också vara skönt att ha.

Hoppa...
Visst är nog ryggskydd det viktigaste, skyddar ryggraden med hela nervpaketet, men hur ofta ramlar man så att man verkligen får användning av det? Jag har mest använt det till att glida lite på... Det som verkligen är bra är ju shorts eller höftskydd som wahlan säger. Dels har du skydd på sidan av låren och höftkulan men även omtimalt skydd på röven och svanskotan. Typ alla ställen som man brukar få ont på efter ett dåligt hopp! Dels gör det ont att landa på sidan/höften. Sen så gör det förbannat ont att landa på svanskotan, och sen så är det inte kul att doppa röven ner i bindningarna...

Hoppa...
R.E.D (Burton) har ett par schyssta shorts. ska finnas på www.top12.se om jag inte minns helt fel, kanske på junkyard.se också.

*edit

R.E.D modellerna var slut, däremot hade dom inne protec.
Är bara gå in på sidan och söka på Pro Tec IPS HipPad så hittar du det.

Hoppa...
men du, det fanns inne R.E.D (som jag får intrycket av att ha bättre kvalité än protec) på junkyard såg jag nu. http://www.junkyard.se/burton/product.aspx?pid=2280&g=a&m=c&lbid=0&lcid=79 där har du direkt länk. 500 kr tycker jag är bra pris för ett sånt skydd.

*edit* fanns bara i XS :S så om du inte är jätte liten kanske du måste kolla på protec ändå.

*edit2* http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=3969&g=a&m=c&lbid=0&lcid=79 där fanns det ett annat sorts skydd, vet dock inte om det håller samma kvalite men det funkar nog :P

Hoppa...
Haha..nej min bak är väl ganska kraftig antar jag, men på ett bra sätt... :D

attans synd för dom såg riktgt fina ut, lite mer tanke bakom dom än protecs kanske... Kör du själv med Shorts?

Hoppa...
Jag använder det inte, men har testat under en dag. är otroligt mycket skönare då man landar på arslet eller höfterna. Så det är ett hett tips att införskaffa ett.

Hoppa...
Jag kör med protecs höftskydd och deras ryggplatta också och jag är nöjd. Det enda med höftskydden är att dom inte kniper riktigt runt midjan och glider ner men jag är ju iofs rätt smal. dom kostar runt 600 kr. Det är lätt värt att investera i.

Hoppa...
hej är Bounce 4,0 studsmattorna bra ir?
asså jag behöver inte ha så braa bara att den inte går sönder efter ett tag

..jag behöver inte kunna gör några m,ega hopp bara ha lite kul i sommar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp