HOPPLÖSA 08:or

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

topptursbananen

Ny medlem
Jag vet att man inte ska dra alla över en kam, men nog är det väldigt lätt hänt och kul.
Jag var som vanligt uppe i Tärnaby och åkte skidor i helgen, backen var härlig och det mesta var frid och fröjd.
Tills man ställer sig i liftkön.
Plötsligt omringas man av småungar iklädda grönblåa kreationer som trängs, knuffas, kliver rätt över skidor och gnäller, bak på ryggen står det med stor text:
LIDINGÖ småslalomklubb.
Dessa Stockholmare, kan dom inte ens lära sina barn hyffs och fason?
Är det genetiskt betingat att inte vissa respekt för andra eller andras egendom om man är född runt huvudstaden??
Jag hade trott eller åtminstånde hoppats på att den yngre generationen Stockholmare skulle bli mindre dåliga men dom verkar följa samma tragiska utveckling som den äldre generationen Stockholmare.
DOM ÄR OCH FÖRBLIR SOM DOM ALLTID VARIGT, kaxiga, dryga och ouppfostrade och med en total avsaknad av respekt för andra.

HÅLL ER TILL HAMMARBYHÖJDEN.

Mvh / BB

spyder-kläder, krökta stavar och racelagg är vad som gäller!
har man dessa attribut och är under 15 gäller inte längre vanliga köregler. och som vanligt är 08:orna värst...

det där gäller inte bara stockholmare. Vad det gäller folk i trikåer så verkar alla vara likadana. Dom får gå förre i liftköer smacka upp portar i dom bästa backarna och slipper ta hänsyn. Dom brassar på hursomhelst. Jag blev påkörd av en trikåtönt förra helgen. när jag stod och vänta i backen så körde han rätt in i mig. Jag fråga hur det gick han kalla mig idiot. Jävla racing nöt!

Tjena!
Så var det i gång igen.
GÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSPPPPP.

"Forumregler
- Kolla och sök igenom forumet så ingen redan ställt och fått svar på frågan du tänker ställa.
- Du är själv ansvarig för innehållet. Materialet får inte vara kränkande, utgöra hets mot folkgrupp"

I övrigt var jag uppe och åkte skidor i helgen. Fan vad kul det var. Det var jag (08:a), En kille från Skellefteå, en tjej från Ö-vik, en kille från Jönköping och ytterligare en 08:a.

Ha det bra och krama varandra i Liftkön!

BajenMatte

FYI
Hammarbyhöjden är ett charmant bostadsområde där jag själv för övrigt bor. Jag hoppas och tror inte att Lidingö Slalomklubb skall flytta dit då Lidingö ligger andra sidan stan. Om du syftar på Hammarbybacken så kan det vara OK att köra där några kvällar i veckan men tyvärr har det varit stängt i några år på grund av ett gigantiskt infrastrukturprojekt (Södra Länken).

Jag vet att man inte ska dra alla över en kam, men nog är det väldigt lätt hänt och kul.
Jag var som vanligt på stureplan och åkte cabriolet i helgen, stan var härlig och det mesta var frid och fröjd.
Tills man ställer sig i kön på NK.
Plötsligt omringas man av småungar iklädda grönblåa träningsoveraller som trängs, knuffas, kliver rätt på skorna och äter pitepalt, bak på ryggen står det med stor text:
GÄLLIVARE småcampingklubb.
Dessa Norrlänningar, kan dom inte ens lära sina barn hyffs och fason?
Är det genetiskt betingat att inte vissa respekt för andra eller andras egendom om man är född på landet??
Jag hade trott eller åtminstånde hoppats på att den yngre generationen Norrläningar skulle bli mindre dåliga men dom verkar följa samma tragiska utveckling som den äldre generationen Norrlänningar.
DOM ÄR OCH FÖRBLIR SOM DOM ALLTID VARIT, tysta, trista och ouppfostrade och med en total fördomsfullhet mot Stockholmare.

HÅLL ER TILL DUNDRET.

Tack Ragge för lite klarhet i ämnet!
Fast i och för sig anser jag mig själv vara ganska dryg och otrevlig så det kanske ligger nåt i det den gode lappen vill få fram. Eller är det bara så att Ångström från Surträsk körde om honom på sparken i helgen när han var på väg hem från Epatraktorträffen...

Och att dra alla över en kam är väl bland det bästa man kan göra, så länge man inte är diabetiker då insulin är att föredra.

Låter som om RR har en grön-blå slalomjacka med texten LIDINGÖ SLALOMKLUBB på ryggen liggandes i garderoben.
Ge fasen i mina skidor!
Och tyvärr har jag aldrig varigt i Dundret och äger inte heller någon träningsoverall.
Men ser jag nån som stämmer in på din beskrivning RR så ska jag skicka ner honom till dig så kan ni dricka paraplydrinkar och gå på SPY-bar och lära er hyfs av en av Sveriges största musiker, Dr.Alban.

/ BB

Det man kan säga om den här debatten är väl att det är rätt så kul med fördomar.
Utan dessa vore ju livet så himla tråkigt.

Att bara vara vidsynt och fördomsfri och bara se till varje enskilds individ egna upplevelser som format och fostrat och skapat den individ den personen är idag.

NEJ! NEJ! Då är det mycket roligare att bräka på om hur vedervärdiga "de andra" är.

Det finns en bra metod som tillämpas på vissa håll idag. Det går ut på att man ger varandra massage för att förhindra att schismer uppstår. Vid beröring så utsöndras ett ämne som heter oxytocin vilket leder till välbefinnande. I och med att man gett och fått en redig rygg eller axelknådning så är det svårt att hysa agg mot denna person.

Det jag vill komma till är ALLTSÅ.............Mer massage i backen.........eller varför inte kramas!!

skulle vilja avsluta med ett citat från en film:

"-Nobody puts baby in the corner!"

Patrick Swayze-Dirty dancing

tänk på det och trivs i backen!!

Jag tycker att alla småungar saknar hyfs vare sig dom är från stockholm, gällivare eller någon annan stad. Dom saknar respekt för dom "äldre", dom är uppkäftiga och lyder inte på kommando. När jag var i den åldern så hade man respekt för dom äldre. Min teori är att dom får för lite stryk i skolan. Dom ska fan också gå rädda på rasterna.....

//Oskar

ITALIENSKA småungar på sportlov i liftkön!
Då börjar vi prata heavy fighting, att klara sig helskinnad ur en sådan situation är ingen lek!

KLart det kan vara djävligt kul att dra alla över en kam och vara allmänt dryg, MEN det är inte förbjudet att ha lite fantasi!!! Vissa ämnen är lite tradiga och antingen är du bara allmänt ute efter att få lite reaktioner (kul om någon kunde variera sig bara) eller så är du bara allmänt korkad, stentråkig och jävligt fanatsilös!

/Det är min åsikt, vare sig du är född högt eller lågt.

Backen skitungarna från Lidingö kör i heter Ekholmsnäsbacken.

Vi var uppe i Hemavan/Tärnaby och trodde vi skulle slippa alla dess skitungar som man får slå varje dag hemma i backen. Men icke sa nicke.... Där uppe var dom. Skitungarna alltså, tillslut stog man inte ut längre och kastade iväg dem. Men då kom deras stora stygga pappa och skulle spela oss ett spratt.... DÖD ÅT LIDINGÖ SLALOMKLUBBS SKITUNGAR....

Dt var fan va alla gnäller!
Släng ut en stav, sära på bena o va beredd på att dra en armbåge eller två så slipper man problemet.......
Sen om det e en 08, italiensk 7-åring, eller en lapp...skit i samma!

Jag har respekt för att du inte uppskattade snorungarnas rörelsemönster i liftkön.MEN nu råkade dom vara från Sthlm gnäll inte på Sthlmarna som rasgrupp utan på ungjävlarna...

Ok..de stämmer vi bor på söder vi e "dryga" (va nu de betyder) dumma,feta,lönnfula,snobbiga å mycket mycket mer...

Men faaaan allt detta gnäll till ingen nytta.Dom Stockholmare som inte är allt ovanstående det ända dom vill ha är lite respekt vi smutskastas överallt vi e en liten men existerande grupp människor som bara vill ha lite respekt...

snälla giv oss denna lilla gnutta respekt .......tack på förhand

/vi existerar

Håller med Oskar Neanderthal till fullo, dagens barn måste lära sig veta hut...man sätter dom små odågorna på en piedistal, jag säger sparka ner dom bara...

självklart oavsett ursprung.

Lägg ner "Sthlm vs. Sverige"- debatten den är bara patetisk...

Skulle bara svara så jag kan följa den här debbatten. för övrigt så kryllar det av ohyfsade skidåkare i fartdräkt i tärnaby som tror dom har betalat mer än alla andra och kliver på brädor utan att säga förlåt tror dom kan gå "under 7 skylten" bara för att dom är lika omogna som en 5 åring. och största delen av dom är tyvär Umeå/holmsund bor eller från Byn som vissa kallar Sveriges huvudstad.

Min tanke

Låter som om BB-X3M har en grön-blå träningsoverallsjacka med texten GÄLLIVARE CAMPINGKLUBB på ryggen liggandes i garderoben.
Ge fasen i min nya merca-cab!
Och tyvärr har jag aldrig varigt i hammarbyhöjden och känner inte heller dr Alban.
Men ser jag nån som stämmer in på din beskrivning BB-X3M så ska jag skicka upp honom till dig så kan ni äta pitepalt och gå på bingokvällar och lära er hyfs av en av Sveriges största musiker, Torneträsk-Olle

jag håller med om att det är fööööör många som inte har lärt sig hur man beter sig i liftkön, men jag håller inte med om att det bara är små "lidingö-kids", det gäller nog många fler, tragiskt nog!
en sak som är säker;waxholmsungar skulle aldrig göra något så fult, här lär man sig hur man ska uppföra sig redan på BB, så det så!

Ski-Rad har helt rätt!

"Ånej, någon gick förbi mig i liftkön. Buuhuu! Grin, grin, gnäll, gnäll". Stora tuffa karlar som börjar böla bara för att en liten knatte gick före dem i liftkön. Å som sen måste böla vidare om det här. Lågvattenmärke.

Du får väl ge igen med samma mynt då grin-olle!

BB-X3M: Folk kanske skulle respektera dig lite mer om du kunde stava. Varigt är något ett sår kan bli och det skall inte förväxlas med varit.

Visst är vi hopplösa?

En typsk dag i Åre!

Parkar in tre norrlänska 245:or med -03 4,6 X5:an vid Kabinbanan. Skidata spärren öppnas med säsongskortet som farsan fått courtesy of SKISTAR vid senaste nyemissionen. Åker bättre, snabbare, fetare och snyggare än alla andra på den absolut senaste och dyraste utrustningen. Lyckas plocka nummret till två läckra tvillingar under lunchen i Hummelstugan, där för övrigt den dyraste rätten förtärs tillsammans med specialbeställd vintage skumpa. Rippar om möjligt ännu mer efter denna energikick, alkoholen gör ju allt, och den finska titanmobben fylls med ännu fler siffror till hardbodys. Möter vid dagens slut upp med diverse kungligheter vid X:5an och möts av sura bilckar då 4,6:an sladdas iväg så det flyger in snö i 245:ornas öppna bakluckor.

Förstår folks avsky, men man kan inte hjälpa att farsan är framgångsrik, eller hur?

Ännu en liten reflektion......ballen birger har alltså genom att skriva ett inlägg som dom allra flesta tycker är uttjatat och otroligt prepubertalt lyckats få en sån enorm respons. 1035 besök och 28 svar. Om nu alla tycker att det är så uttjatat och barnsligt, VARFÖR är det då så många som tar anstöt av detta. Vilken mogen individ som helst borde ju helt enkelt inte bry sig, eller hur?

VARFÖR ÄR DET DÅ SÅ MÅNGA SOM BRYR SIG?

Preb...

..är det inte olagligt att köra med alkohol i blodet?

// bison.

Jag älskar min hemstad Stockholm men jag älskar Norrland också. Vad gör det mig till, dubbel desertör och fast mellan två skyttegravar? Skipps skitsnacket. Idioter är idioter oavsett om de är från Lidingö, Nässjö eller Piteå!

Men grabbar o tjejjer!

Fattar ni inte att Lidingö Alpina är de enda som får göra så!!!!
Hur många andra Slalomklubbar stoltserar med de läckra slagorden "Lite Snyggare, lite bättre" broderat på sina Rossignol västar!!!!
Ni rockar!
Jag är göteborgare och gillar våra syskon i den andra staden!
;)

Bison...

Åker så kraftfullt att alkoholen brutis ner vid ankomsten till Kabinen.

va e allas problem me sthlmare, okk, de som kör omkring me kask mössor o gås västar o tror att de e nått, kanske inte borde va så kaxiga.

Jävla stockholmare! (de flesta)

Praoade i kungsberget förra veckan. Shit alltså, ungjäklarna kunde inte stå i en liftkö utan att pajja allt, man stannade ju för fasken liften var annan minut, å inte snacka om stolliften!

Sen i uthyrningen, vuxna stockholmare måste vara det värsta.

Men men, det finns väl smarta 08or också!

Ni har tydligen inte varit i alperna!

Tyskar och fransmän har sönder dina skidor i liftkön, speciellt om du har twintip...Det är väldigt civiliserat i Sverige till skillnad från mellersta europa

I Stockholm med omnejd bor det nästan lika många som i hela Norrland. I Stockholm har vi backar byggda på sopor, högsta "tippen" mäter 100 meter i fallhöjd. Säg någon backe i Norr som är lägre? Det säger sig väl självt att genomsnittet av norrlänningarna är bättre skidåkare än Stockholmarna! Sluta klaga, utan oss så skulle inte hälften av anläggningarna i sköna Norrland existera...
Dessutom har jag mött mååånga "locals" som tror sig ha rättigheterna att tränga sig och ha dryg attityd både i liften och i funparken.

äh nu när den typ två år gamla tråden ändå är uppdragen kan man ju passa på att lägga till att bara för att du bor i stockholm behöver inte det betyda att du är ouppfostrad, inte kan stå i liftkö, är kaxig och så vidare.... blablabla

jag bor i stockholm, (huddinge, inte innerstaden) och jag kan ju lungt säga att det finns många uppåt ifrån landet som är kaxiga, inte kan stå i liftkö och är ouppfostrade... jag känner också många sk 08:er som är jädrit duktiga på att åka, inte är kaxiga, inte kör i gåsjackor, kan åka lift osv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp