Hör gör man för att rotera?

Ohlander

Ny medlem
Tjena!

Jag har börjat åka i parken ganska mycket detta år. Jag sätter 360 hyfsat bra just nu, men skulle vilja lära mig att rotera mera. Hur gör man? Tappar farten efter ett varv..

Tack i förhand :D

Tänk att du är en borrmaskin :) som snurrar åt ett håll, det är din överkropps kraft som gör att du roterar mest. Går därför även att titta åt motsatt håll än vad du snurrar åt. Ta därför även hjälp med dina axlar armar för att öka rotationen.

Jag lärde mig oxå i år. Det är ju bara att ta i mer och KOLLA RUNT AXELN!!! Annars går det typ inte...
Men var inte rädd och tänk inte så mycket så går det... Sjukt lätt egentligen.

I3ea sa:
Tänk att du är en borrmaskin :) som snurrar åt ett håll, det är din överkropps kraft som gör att du roterar mest. Går därför även att titta åt motsatt håll än vad du snurrar åt. Ta därför även hjälp med dina axlar armar för att öka rotationen.
tror nog inte det där är vad man behöver tänka på precis...

kollar man över axeln så kommer det automatiskt att man vrider axlarna...
armarna kan bara bromsa när du väl har startat rotationen så vet inte riktigt varför du nämner dom...

och vad fan har överkroppen med en borrmaskin att göra :S

Ta i som om du skulle göra 1620 så kommer du nog minst 540!
Bara fortsätt att kolla runt axel och gör "allt" för att komma runt, sedan kommer det av sig självt.

just det... Det som gör att folk oftast stannar vid 360 är att dom inte fortsätter kolla runt axeln , vilket medför att när man kommer runt ca 270 så kollar man på landningen och sen stannar man med blicken där istället för att fortsätta kolla, när man fäster blicken i landningen så stannar rotationen och då kan man bara tvinga den till en 5a men det går lixom inte fortsätta :P

Så tänk på om du kollar på landningen eller inte :)

linder sa:
I3ea sa:
tror nog inte det där är vad man behöver tänka på precis...

kollar man över axeln så kommer det automatiskt att man vrider axlarna...
armarna kan bara bromsa när du väl har startat rotationen så vet inte riktigt varför du nämner dom...

och vad fan har överkroppen med en borrmaskin att göra :S
Man kan tänka på olika sätt varav jag gav tips på ett sätt även om det sättet känns onödigt för dig linder. Borrmaskinen har med hur man kan tänka för att öka rotationen endast genom tankens kraft, borrmaskinen fortsätter att snurra tills någon trycker på avknappen.

hahaha ja så tokigt det kan bli självklart kan man inte vrida varken axlar eller armarna eftersom att det är magen och ryggmusklerna som gör att överkroppen roterar. Att jag däremot nämnde armarna var för att med dem kan man medvetet hålla mot kroppen och rikta åt det håll man vill snurra.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp