Höstskidåkning?

Höstskidåkning?
LDA stänger den 28 augusti, för att sedan öppna igen slutet av oktober början av november, Tignes brukar vara först i frankrike med att öppna för försäsongs åkning detta brukar ski i mitten/slutet av september

Höstskidåkning?
Miljonte tråden. Du har inte skrivit hur/vad du vill åka.
Saas-Fee är öppet nu inkl park. Zermatt finns också.
Tux är öppet. park runt sep/okt igen.
Stubai/park öppnar väl typ oktober. kaunertal/park likaså. även dachstein park. kitzsteinhorn öppnar också någon passande tidpunkt.

Senast ändrad:
Höstskidåkning?
Jag tror att Hintertux kan vara ett alternativ. Jätte många skidåkare som brukar åka där. DEt är fruktansvärt dyrt och så med boende, men det är det värt. Ska också försöka att åka dit, om mitt tråkiga skräpplockar jobb lönar sig. =)

Höstskidåkning?
Tack gör alla svar, har suttit och googlat som en galning nu;)
Men är det någon som har koll på om man kan köpa liftkort för bara försäsongen eller hur det funkar? Känns ju tråkigt att behöva betala för hela vintern och sen bara va där två månader..

Höstskidåkning?
Beror ju lite på var och när du skall åka men skjutet från höften så säger jag att det är kört för sånt...
Saas-Fees säsongskort vet jag inte hur det funkar men exempelvis Tux gör så att de har ett vintersäsongspass och ett sommarsäsongspass och brytpunkten som jag inte kommer ihåg när den är brukar vara suboptimal. I tuxfallet är Snowcard tirol bättre det gäller fran första oktober typ och resten av vintern/våren... och före 1oktober är det ganska pointless på tux ändå. Saas-Fee är ju däremot schysst redan i september...

Snödjup

Tillbaka
Topp