Hotel Dolomites i Val d'Isere?

Pierre_C

Ny medlem
Hejsan, jag har bokat en resa till val disere på sportlovet och eftersom jag tydligen var sent ute nu i oktober redan(?) så fick jag ta det hotell som fanns kvar till rimligt pris.
Det blev då Hotel Dolomites som tydligen ligger på huvudgatan i val disere.

Det jag undrar nu är ifall någon som har varit där kan berätta lite om hotellet, läget, baren, restaurangen, sköna uteställen i val disere m.m. skulle vara superschysst eftersom informationen på övriga internet är väldigt tunn!

Tack på förhand! //Pierre C

Senast ändrad:
hotellet håller normal rutten standard ala val d isere.

Ligger 10minuter plusande från där allting händer. Buss hållplats precis utanför så de går snabbt o ta sig till liftarna.

helt okej ställe o bo på om man inte är miljonär.

jätte litenbar, men sysst med xbox och biljard bord i sällskaps rummet fall man vill chilla lite...bor massa personal från langley på det hotellet som kan va nice o fråga om div tipps om du inte har varit i valdi innan...

Ja, hotellet håller låg standard, men vad spelar det för roll? hur många timmar har man på rummen? Beskrivs av många, inkl. mig, som en stor busshållplats, och det stämmer in bra. Ligger på en låång gata, så visst är det på huvudgatan, men som tidigare nämnt, minst 10min promenad till smeten.

Jag bodde på Hotel Dolomites över julen säsongen 04-05 med min brorsa. Det var helt perfekt. Visst ligger det på huvudgatan så bussen stannar 70-80 meter från utgången men det ligger inte i centrum. tar några minuter att gå i utrustning.
Baren på hotellet är inget du ska söka dig till, och hotellet ligger i det lugna området av valdi, skönt med en promenad när man kommer fårn exempelvis Victors (nordisk afterski). Hotellet håller ingen absolut ingen toppstandard, men sängarna är sköna! :D Varmvattnet tar snabbt slutom man inte är uppe i tid och duscharna kan vara lite jobbiga. Om ni har toalett på rummet är det nog ingen fara, annars räkna med att det inte luktar hallon, för det stinker citron från deras odördödare! Maten är underbart god. Väldigt fin mat också, tyvärr lite för liten portion för en skidåkare i min ålder. Sen finns ICA precis bredvid, perfekt att köpa en baguette, "låna" lite pålägg från den utmärkta frukosten och ha som lunch. Lunchen den veckan kostade för mig ungefär 30 svenska kronor på det sättet, överkomligt (:

Får du miche som hotellvärd, så kan du vara lycklig, han är grymt skön! (:

Du ska absolut inte vara ledsen över att få bo där!
Vi va två som delade på en 9 kvadratmeter "stort" rum där och hade inget att klaga på! Jo det kanske hade vart gött att slippa slänga upp resväskan i sängen för att öppna den ;D
Åker ni med Langley och har inkluderat trerätters är det guld! Ärligt talat, helt grym mat! Det tillsammans med trevlig och rolig personal gjorde att vi trivdes som bara den! Enda nackdelen som vi tyckte var att det låg lite långt ifrån allt. Men på fyllan känns 10 minuter som 1 så det va lugnt. Både på förmiddagen och natten. Ha kul som satan, och beträffande åkning ska ni vid nysnö dra bort "vänster" eller uppåt vägen eller hur man ser det. Söder ut tror jag det blir. Stället heter Le Fornet. Där borta fanns riktigt schyssta åk med lite fin skog att ta sig igenom.
Ett tips till är att ta en blå backe från 3000meters platån innan toppliften. Den går runt berget och slutar i Val Claret. Anyhow, ta av vänster direkt på den backen och följ med backen men utanför. Där efter en stund när det sluttar ordentligt finns två helt underbara kullar som kmr med bra mellanrum efter varandra. En riktigt fet brant innan så du får upp farten inför dessa. Fick sjukt många cleana bilder här. Mums i lössnö.

Skriver så jobbigt och detaljerat att jag nu slutar i brist på energi.
Ha det bra! Emil

Senast ändrad:
tack för alla svar! skitbra jobbat och MKT läsvärt! Hur är det med toalett i korridoren då? man överlever antar jag, eller? hoppas inte spyorna ligger i linje med handfatskanten varje morgon...

Pierre C
Så illa är det absolut inte. Inget grishotell. Jag tyckte det va fint och städat, men enkelt. Toa i korridoren va inga problem. Städades ofta osv....
Du kmr inte ångra dig att du tog detta hotellet det lovar jag.
// Emil

Skönt att höra :) var i val thorens förra vintern och hamnade på ett riktigt sunkigt hotell och vill inte göra om detta. Att det är enkelt och så är inga problem alls, bara det är rent och att det känns skönt att komma "hem" till. så var inte det i val t. (Alterniege tror jag det hette...)

Allt detta låter prima. Jag och en polare har nämligen bokat samma resa. Bussresa ner till France, Valdi till självaste les Dolomites. Hoppas verkligen att det blir en lyckad resa, då vi åker vecka 8.
Det blir vår första gång i Valdi och det ser vi fram emot.
När och hur tar du dig till Valdi? Vi kanske ses. Peace Out.

Tillbaka
Topp