Hotell i St.Anton

  • Trådstartare Trådstartare Xrq
  • Start datum Start datum

Xrq

Ny medlem
Hotell i St.Anton
Hejsan!

Är 8 killar som ska ner till St. Anton i vinter.
Vi tänkte sätta oss i två bilar ner och försöka boka något hotell
direkt till hotellet istället för genom någon resebyrå.

Är det någon som har något tips på bra men ganska prisvärt hotell?!

Mvh
Xrq
 
Hotell i St.Anton
Tjena!

Vi hade tänkt göra precis samma sak men glida ner två
eller kanske tre veckor till St. Anton.
Vi tänkte dock satsa på att hyra en större lägenhet.
Jag vet att jag läst tidigare här på freeride om ett svenskt företag
som jobbar med lägenhetsförmedling.
Någon som kommer ihåg vad dom heter?

Förresten, är det någon som vet om bummarna i St. Anton har samma
über-attityd som de i Cham?
 
Hotell i St.Anton
Hallå!! Bummarna i Anton har inte likadan "über attityd" om du vill ha ett billigt boendealternativ i Anton ska du titta på boende i Nasserein eller St. Jakob två orter precis intill Anton från nasserein tar det max 10 min att gå in till byn, och om man ska åka så tar man Nasserein bahn upp på berget den går i från Nasserein upp till Gampen och därifrån kan man nästan nå hela skidområdet...
För boende gå in på st. anton´s hemsida: http://homes.tiscover.com/stanton/f_homepage...2.html

Viele wege führen zu Gott,
Einer geht über die Berge!
 
Hotell i St.Anton
Lite överklass attityd har de allt. Hotell i S:t Anton är ganska dyrt, räkna med 40 euro per natt, bummarna betalar ungefär 15 euro per natt för sitt boende, de som inte har boende i jobbet, Jag skulle tro att ni får svårt att få tag i sånt boende om ni bara ska vara där några veckor framförallt om ni inte vill att de veckorna ska vara i november. Men bra skidåkning kan ni se fram emot

Hyra en stor lägenhet kan vara ett bra alternativ om ni hittar en, men det är också ganska dyrt.
 
Hotell i St.Anton
Tjena du!


Ett hett tips är att leta efter boende i st. jakob för där är det billigare, det är i princip samma sak som st. anton, 20-30 minuter gång därifrån bara. Men det går skidbussar hela tiden från 07.30-19.30 sen går det nattbuss på kvällarna, men det är lungt att gå hem på fyllan! Taxi kostar på kvällen mellan 10 och 15 euro lite beroende på vart i st. jakob.

Hur som helst, det bästa ni kan göra för att söka boende är att ringa direkt ner till st. antons turistbyrå dom har full koll på allt boende, så säger ni bara under vilka datum ni letar boende, för hur många och prisklass. (engelska funkar bra) Här har du numret: +43544622690


Hoppas ni hittar nåt sjysst!
Ha det gott
/peter
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp