Houdini Rollercoaster pant, kvalitet?

Har köpt ett par Houdini Rollercoaster byxor, men är osäker på kvaliten för det priset (5500-) och har inte sett en enda recension. Nån med uppfattning?
Behöver ett par smala bib´s och dessa var en av de få som inte hänger som potatissäckar på kroppen.

Har haft dem och jobbat i under två års tid. Är riktigt nöjd. Fantastiskt härligt med den stretch som är i materialet. Smart och ordentligt ventilation är det också.
Det enda minuset enligt mig är att sömmarna till ventilation gör dem "pösiga" vid och lite hängiga kring rumpan.

Kört med dem tillsammans med rollercoaster jackan en vecka i Österrike med allt från regn till sol, vind och snö. De är väldigt lätta och smidiga, biben täcker bra. Enda problemet jag upplever är sidfickorna på låren som jag tycker sitter lite för långt ut åt respektive sida samt dragkedjorna är lite pilliga med handskar på.

Passformen är kanske lite åt det smalare hållet och storlek M sitter kanske en smula tight på mig över rumpan och magen. Men det beror nog mer på min kosthållning, bedömt.

Hej Rikard
Jag har läänge åkt i ett par Lofoten som jag älskat!
Men allt har ett slut och jag har varit bilivit tvungen att leta efter ersättare.
Tittar/läst mycket även provat och kännt på ett gäng byxor och varje gång kommit fram till att Norröna Lofoten är den bästa byxan, men tyvärr finns den inte längre i svart så då fick den gå bort.

Norröna Lofoten

Så valde istället Tierra Roc Blanc, inte riktikt lika funktionell men nära.
Jag har haft en det Tierra grejor genom åren och min upplevelse är att kvaliteten är bra!

Tillbaka
Topp