Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle nog hellre köra med GlideLite än Ascension. Med ett par så breda och långa skidor som Katana 197 får man tillräckligt med grepp och GlideLite, eh... glider ju lite lättare. Kan ju vara skönt att inte utkämpa ett världskrig på vägen upp. Däremot vet jag att många hyllar livslängden på Ascension, dom håller typ för evigt om man sköter dom rätt. Har använt G3 själv på riktigt breda skidor och varit halvnöjd, nästa gång går jag nog för BD GlideLite istället.FF sa:Förresten har jag hört av folk som prövat båda att BD Ascension är att föredra. Varför vet jag inte..
Varför inte helnöjd med G3 hudarna för? Sj är jag riktigt nöjd, det är iofs de första hudarna och för den delen enda hudarna jag har testat.Glisseur sa:Jag skulle nog hellre köra med GlideLite än Ascension. Med ett par så breda och långa skidor som Katana 197 får man tillräckligt med grepp och GlideLite, eh... glider ju lite lättare. Kan ju vara skönt att inte utkämpa ett världskrig på vägen upp. Däremot vet jag att många hyllar livslängden på Ascension, dom håller typ för evigt om man sköter dom rätt. Har använt G3 själv på riktigt breda skidor och varit halvnöjd, nästa gång går jag nog för BD GlideLite istället.FF sa:Förresten har jag hört av folk som prövat båda att BD Ascension är att föredra. Varför vet jag inte..
Håller med Glisseur här då jag provat båda varianterna och tycker GlideLite är flera snäpp bättre. Bättre utförsglid, ypperliga uppåt och suger ej åt sig is-snö med bra skötsel.Glisseur sa:Jag skulle nog hellre köra med GlideLite än Ascension.
Tror inte att man tappar så mkt. Inte för att jag har testat rando pjäxor, men en polare i whistler hade scarpas tornade pro. Han hade varit portnötare som ung och tyckte inte att han tappade ngt åkningsmässigt. Det enda som va att anmärka var att dom var mycket lättare än vanliga pjäxor. Och det är väl ingen nackdel?busmissen sa:Får kanske bli ett par GlideLite då. Har slitit ut mina XWave 9 så är i behov av nya pjäxor. Ska man köra på ett par rena alpinpjäxor lr lite mer rando typ Garmont? Hur mycket tappar man utför?
Tycker dom blir genomblöta och packar på sig alldeles för mycket snö alldeles för fort. Kan hända att jag inte skött dom exemplariskt men mina polare som kört med BD verkar ha haft lite mindre problem.PNyberg sa:Varför inte helnöjd med G3 hudarna för? Sj är jag riktigt nöjd, det är iofs de första hudarna och för den delen enda hudarna jag har testat.
Mjo, det kan jag nog hålla med om att hajka på varm snö är som att gå med plattåskor. Antar att det går att fixa till med lite impregnering?Glisseur sa:Tycker dom blir genomblöta och packar på sig alldeles för mycket snö alldeles för fort. Kan hända att jag inte skött dom exemplariskt men mina polare som kört med BD verkar ha haft lite mindre problem.PNyberg sa:Varför inte helnöjd med G3 hudarna för? Sj är jag riktigt nöjd, det är iofs de första hudarna och för den delen enda hudarna jag har testat.