Hur är Armada AR5?

Henck

Medlem
Hur är Armada AR5?
Nån som vet hur armada AR5 är.
Är de hårda eller mjuka?
Har läst åka skidors skidtest men det framgår inte så mycket om hur hårda dom är.

Tacksam för svar // Henrik

Hur är Armada AR5?
kör på ett par armada ar 170 långa tycker att dom e rätt hårda men sköna som fan! bästa skidan jag åkt på kör mittmonterat 1- typfunkar hur bra som helst!

Hur är Armada AR5?
dom e riktigt bra faktiskt, jag har åkt med dom hela sommarn/hösten fram tills nu, och jag har verkligen
trivts med skidan, jag åker på 181 cm modellen, och jag är 184 cm lång och väger ungefär 70 kg.

den är relativt mjuk, men kvick, dvs den flexar tillbaka fort, vilket gör den grym för nollies, ollies etc.
för en lätt åkare är den fortfarande stabil i tunga landningar.

rekommenderar den till en åkare upp till 80 kg som vill kunna ha kul över hela berget med undantag för
knädjupt puder där den är lite för smal.
grym på rails, har inte haft ngra problem med lossnande kanter etc.
J

Hur är Armada AR5?
Jag testade den till Åka skidors test.

Jag kan bara fylla ut Jakobs inlägg (han måste ju säga att dom är bra =) eller hur pimpman?)
Faktist rikigt bra skida, båda hård och mjuk samtidigt, tål hård åkning i hög fart och stora hopp. Ända lilla man kan säga är väl att jag tror att man ska vara ganska duktig åkare för att få ut dess potens.

Svinbra jibbskida som även klarar av pist och puderåkning.
Tror inte du ska vara orolig att den är för hård om du inte väger under 55 kg.

Einar

Hur är Armada AR5?
jag kor pa AR5 och alskar dom, de funkar till det det mesta, men som jacob sager sa ar de lite for smala for djup puder men.

Jacob, kanner du andrew pa Armada? traffade han i heljen(ar i kanada), han ar riktigt imponerad av din akning. kan inte annat an halla med han!

Lukas

Tillbaka
Topp