Hur är Chimi goggles i kvalite?

Har länge kollat på Chimi skidglasögon, tycker dem verkar bra och gillar designen skarpt. Vad har ni för kunskaper kring deras kvalite?

Har länge kollat på Chimi skidglasögon, tycker dem verkar bra och gillar designen skarpt. Vad har ni för kunskaper kring deras kvalite?A
Har länge kollat på Chimi skidglasögon, tycker dem verkar bra och gillar designen skarpt. Vad har ni för kunskaper kring deras kvalite?
Att Skistars egna märke EQPE passar Chimi så säger väl det allt, enligt mig grymt överskattade brillor som är dyra & ännu mer överskattade. Stor diss på dessa.

Att Skistars egna märke EQPE passar Chimi så säger väl det allt, enligt mig grymt överskattade brillor som är dyra & ännu mer överskattade. Stor diss på dessa.
Antar att du menar EQPE linser? Vilken modell passar Chimi?

Jag har själv två par Chimi-goggles. Jag är hyfsat nöjd med kvalitén men jag hade ändå köpt andra goggles om jag hade kunnat göra om. Anledningen till detta är att de varje säsong lanserar en ny modell och därmed slutar göra linser till den förra modellen - helt värdelöst när man behöver en ny lins.

En sak som verkar bra med chimi är ju att det är magnetlinser. Själv har jag ett par Bliz glasögon och det är jättekrångligt att byta lins.

Har sett att exakt samma verkar finnas på aliexpess. Min teori är att det är ett par chinaglajjor med en logga. Skulle inte betala mer än 500 för ett par.

Tillbaka
Topp