Hur är det att säsonga i Åre och vem ska dit!?

Charmtrollet

Ny medlem
Det var egentligen allt. Jag ska dit efter jul och stanna till maj, jobba och åka som fan, vem mer ska dit!?

lägg av för fan FFsuper.. Åre är störtskönt. det finns hur mycket som helst om man bara är villig att utforska. Kan tänka mig att det blir riktigt skönt stämning där mellan alla bummare. HA det skoj.

JApp Åre är fett chill :D Kör på det! Jag ska dit typ hela tiden :P

Jag och två polare ska dit och jobba för AGO.
Hoppas på massa snö och mycket läckert folk ;)
Har hört att det ska vara bra, även om vi jobbar från december och den riktiga snön inte kommer förän i Januari så tror jag knappast det blir några problem att sysselsätta sig.
Vi ses säkert. Tjoppa!

Det är bättre att bo här.
Nej det är soft för alla säsongare, det brukar vara ganska schysst folk som är här.

Micke af tegefjäll ska såklart tillbaka. Inget Tege utan Micke som sägnen går i bygderna...

Tja Tja!!
sjukt sugen på att säsonga i åre eller sälen men det känns som att det är lite sent nu så jag får se..!!! Det verkar ju hur skönt som helst att åka till åre!! jag skulle gjort det direkt om jag fick chansen..... !

jag kommer upp i början av dec och stannar till mitten av maj, kommer jobba på karolinen...
see ya !

Tänkte jag skulle uppleva lite olika ställen och prova på sitt eget land, man kan ju inte svara på alla sina kompisars (från OZ, NZ, Storbritannien, Frankrike m.m.) frågor om hur snowboardåkningen är i Sverige om man inte gjort en säsong där! Jag har bara varit i Idre ett antal gånger när jag var mindre, men inte i Åre. Sen har jag varit i Norge en gång italien två gånger och Frankrike två gånger och åkt och det är många ställen jag vill till och det blir med största sannolikhet Whistler nästa år, men i år blir det Sverige. Det blir billigt och bra, jag har jobb, boende o massa andra bra deals! Vad mer kan man be om?! O sen kan jag ändå inte sticka förrän efter jul eftersom jag pluggar lite och då skulle jag ändå inte lyckats få jobb i Alperna förutom på mitt gamla job!!!
Så säg att Åre kommer bli bra!?!?!?

I will be there! Flyttar dit i slutet av November och stannar till Maj, vi ses i backen!

jag blir där.. flyttar runt den 22 nov o stannnar till nångång i maj.. ovalen blir mitt boende!

Åre är king! I fjol var det ju en super vinter med massa snö och underbara människor.. Hoppas bara att den här säsongen blir minst lika bra!!

kan ju bara säga..att de finns åkning för alla sorter..å passar de inte med pist testa å gå upp på ex tegefjäll..ganska mysigt med snö där;D

Du kommer säkert hitta massa trevligt i Åre ... det finns alltid roligt folk att hänga med och området runtikring erbjuder en del toppar om man har det suget. Kullen de byggt liftarna på är rätt trasig och flack tyvärr ... men över lag ... och du kommer lära känna jäkligt mycket bra folk för framtida resor etc ... hmm, vad mer finns det som är kul ...

nej fan heller, om du har säsongat i ValD, vad i hela friden ska du göra i åre? Åk ett par veckor till åre och åk sedan vidare ned till Europa eller amerika eller mellanöstern eller whatever ... men häcka en hel säsong i norra sverige. Livet är för kort för det.

Det är jävligt kul i åre!!
Har bott i Åre de senaste fyra åren kul som fan mycke fest och hel del bra åkning gillar man park åkning är det bra som fan offpisten är väl bra för att vara sverige men ignet att jämföra med alperna. Du kommer få otroligt kul bäst är att bo på torpet nära till backen och bra röj.
Ha kul

Sverige känns för litet för en säsong, det är den bistra sanningen. Om man nu "bara" säsongar för att åka åka åka åka åka. Jag skulle nog personligen tröttna på åre efter 2-3 månader, men jag är ganska rastlös av mej iofs. Visst man kan ju alltid vara i någon form av park, jag menar finns det nåra fina hopp så kan man ju alltid utvecklas så. Svårt att komma och säga att man inte har mer att ge i parken liksom. Men Åre som berg skulle man nog faan va rätt trött på...Speciellt om man sett sej om i t.ex alperna tidigare. Fast å andra sidan kan man ju alltid dricka kopiösa mängder öl och på så sett vidga sina vyer...faan vet jag

Jag tror att du kommer att få en kanontrevlig vinter i Åre om du åker dit med den avsikten, utan problem. Man har det så roligt man gör det för sig och nog finns det berg nog att ha kul på där uppe oxå även om det inte är Whistler=)

Tillbaka
Topp