Hur är det med snöläget i Bad Gastein v.15

jaduu

Ny medlem
Jag har några frågor till er som vart i Bad Gastein under v15 eller ni som har erfarenhet och som vet lite om snöförhållanden nere i Österrike vid den tiden.

Hur mycket snö är det i pisten respektive off pisten?

Vad jag har hört så är det ingen snö nere i dalen vid den tiden på året men det är ganska skönt enligt mig men det skulle va nice med lite snö i off-pisten.

Och slutligen hur många av backarna är öppna och är hela backarna öppna eller är det för varmt när man kommer längre ner mot dalen?

Tack på förhand!

Jag var där vecka 13 i våras och då var det katastrofdåligt, men å andra sidan var det väl en av de snöfattigaste vintrarna på jag-vet-inte-hur-länge.
Dorfgastein och det där lilla systemet på motsatt sida Stubnerkogel var helt stängt (gräs), det gick att åka hela vägen ner i Angertal men inte ner till byn i Badgastein..
Sportgastein var bra däruppe. Några grabbar jag snackade med hade åkt Norden och det var tydligen helt okej, lite kallsnö högst upp iaf.
Jag gick runt i byn i shorts.

Men som sagt, förra vintern var extrem och andra år kan det lika gärna ramla ner puder vid Valborg.
Fick en väldigt fin bränna dock :D

Heddious sa:
Jag var där vecka 13 i våras och då var det katastrofdåligt, men å andra sidan var det väl en av de snöfattigaste vintrarna på jag-vet-inte-hur-länge.
Dorfgastein och det där lilla systemet på motsatt sida Stubnerkogel var helt stängt (gräs), det gick att åka hela vägen ner i Angertal men inte ner till byn i Badgastein..
Sportgastein var bra däruppe. Några grabbar jag snackade med hade åkt Norden och det var tydligen helt okej, lite kallsnö högst upp iaf.
Jag gick runt i byn i shorts.

Men som sagt, förra vintern var extrem och andra år kan det lika gärna ramla ner puder vid Valborg.
Fick en väldigt fin bränna dock :D
Haha då får vi hoppas på att det inte blir lika så dåligt med snö i år som förra då!
Dock så vore det skönt att kunna gå runt i shorts och kunna sola lite.
Tack för svaret!

Tillbaka
Topp