Hur är Les 3 vallées? Tips?

Limpthepimp

Medlem
Hej på er!

Som sagt enda stället där jag har en kompis som säsongar i år som har plats för besökare.
Hon bor o jobbar i La Tania.. så där kommer jag bo och utforska resten av skidområdena, men är tveksam till skidåkningen och byarna. Och om det är värt att åka dit eller hålla sig i Åre :)

Tack för svar

Senast ändrad:
Vad är det du tvekar på? Visst La Tania kanske inte är bästa orten för fest, men skidåkningen kan du ju inte ens jämföra med Åre.

Det är ju så vitt jag vet världens största skidsystem. Det är nog inte mycket att tveka på som sagt.

Ja precis -skidåkningen är nog grym! Med tanke på så stort system och valmöjligheter. Sen e det alltid plus med en mysig by och att det händer lite. Ville mest höra om åkningen va utmanande o kul.

Ett av världens största skidsystem. Grymma pister och ruskigt mycket yta fär offpist. Har varit där två gånger, men bara fått åka pist. Vilket ändå är kul i en vecka, föredrar nästan Courchevel framför som andra dalarna.

Åk dit.

Åk för i helskotta. Och käka känguru på Ski Lodge i La Tania, hehe. :)
Loze-skogen är najs när det snöar, och gazexrännorna ner mot La Tania också. Annars finns hur mycket pist som helst. Jockeys när den är nypistad är svinkul!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp