Ja du, far min var upp och jobbade i vassijaure igår och han sa att det toksnöade där då.
Samt att det tydligen ska snöa där uppe nu dom närmaste dagarna också, så snö behöver du inte oroa dig för.. Det som du kanske ska oroa dig för är vädret, varit upp på 2 premiärer.. båda har det varit snöstorm i stort sett.. Ett annat är sömn, premiären i gränsen kan vara ganska vild och det gäller nog att boka rum redan nu om man ska ha något.. Bokade mitt redan i början av december för att vara på den säkra sidan.. Dom lär nog pista dom vanliga pisterna men sen gör dom inte mkt mer, spärrar kanske av branten och uffes beroende på rådande lavinfara..
Sen e ju dagarna inte så långa.. Om du har tur kan du åka efter klockan 14 men då har man bra med tur : ) men å andra sidan så öppnar ju after-ski´n klockan 15 så va tusan.. Är man uppe i tid på morgonen får man iallafall lite ljus så.. Men jag skulle nog satsa på att åka någon vecka senare istället, då brukar dagarna ha blivit lite längre, kan fortfarande dumpa ner en 30cm på en natt om man har tur.. Nackdelen är att det kan vara tokskare och bra mycket mindre folk.. Så det beror på vad du är ute efter, är du ute efter fest och skidåkning så satsa på premiären.. är du ute efter skidåkning kan du lika åka någon vecka senare..