Hur är snö/backen i Romme nu?

Merchod

Ny medlem
Undrar om någon som just varit i Romme, kan svara hur underlaget är i Romme nu? Hade tänkt åkt då det hade snöat så mycket. Men det blir inte förrän på söndag 26 mars. Du som är eller just varit där, är det isigt i backen? Det har ju varit lite plusgrader nu och ingen snö samt de har snökanoner..............vet att det lätt blir isigt. Eller är backen okej???? eller finns det bra snö att åka i????

Var där idag. Var väl helt ok, hyffsat med snö, inte många fläckar, men isen tittade fram på dom allra brantaste partierna. Regnade en skvätt idag och det blev blött mot slutet, dock inte alltför uppåkt. Helt ok är mitt betyg.

jaha! ung som jag trodde, tänkt åkt idag, men fick gäster (som inte ville åka skidor!!!)..... men ni andra som läser, skriv gärna och rapportera mark läget under veckan tack!!!

Tjaa! Var i Romme i förra lördagen och i onsdags. Toppförhållande med kall stabil snö och pisterna höll bra trots bredsladdande nollåttor.

Tyvärr har det töat rejält i helgen vilket gör att pisterna sannolikt inte är lika bra nu. Jag skulle åkt idag men är tyvärr tvungen att stanna hemma och kurera en förkylning ... Eftersom det är bra med snö i pisterna kommer det inte vara några som helst problem att hålla öppet tom 2 april. Hur bra pisterna är och hur länge underlaget håller under dagen beror nu på väderleken aktuell dag.

Romme Alpin är kungar på att pista, så ett stående tips är att hänga på grinden när anläggningen öppnar 09.00, då får du garanterat en till två timmars fin åkning i princip oavsett väder.

That´s all folks! / MM

Var där i Onsdags och ska dit imorgon. Så bra som backarna håller nu har de inte hållt på länge, ett rejält snötäcke. Isen är inget större problem och är man där tidigt så är det väldigt bra pistat, de kan sin sak. Bästa åket är helt klart vänster sidan av Götes brant (sett uppifrån), bara man har fart med sig i mitten... Är man där i veckorna så är det knappt nå folk alls, värre på helgerna när skidbussarna går.

Tjaa!

Var i RA igår tillsammans med en handfull ungdomar och en och annan vuxen som insåg det kloka i att tillbringa dagen i pisten istället för på kontoret/butiken/verkstaden etc. Förhållandena var grymt bra. Välpistat (som alltid) och ett underlag som höll bra hela dagen. Perfekt hårt carvingföre i sydbackarna (solbackarna) fram till lunch, sen började solen ta lite och mjuka upp. Götes brant och nedöver , riktigt bra hela dagen. Pga lite folk i backarna, FRI FART ... :-)

Men ... någon med svårigheter att skilja på mitt och ditt snodde mina Head Monster 85 (186 cm 2002/2003) när det var dags att åka hem. Ställde dem utanför värmestugan, var inne och bytte skor, borta ... Så är det någon som försöker kränga ett par väl inkörda Monster med lagade belag, ena skidan lätt stukad, glappa bindningar och stora capskador i spetsen. Köp dem inte!

That´s all folks! / MM

Tillbaka
Topp