hmmm... kan börja med att säga att jag redan röstat ja, men inte för att det kommer bli billigare liftkort...
Jag tror inte ens på sikt att det blir billigare att åka skidor på grund av Emu, snarare tvärtom, då det ökar tillgängligheten ytterligare för turistnäringen, vilket gör att tillgång minskar då efterfrågan ökar... ergo dyrare liftkort.
Däremot förenklar det otroligt mycket att resa i Emu-länderna, man behöver inte växla sin surt förvärvade svarta-bartenderpengar mellan F-france, lires osv utan kan glatt spendera eurosar som man vill när man roadtrippar utan irriterande växlingsavgifter..
Om bara EU kunde starta krig mot Schweiz också på grund av att dom har... vad vet jag, massförstörelsevapen... Så kan vi ju införa EMU där också och slippa växla när man åker till Engelberg, Verbier och Diablerets... ;o)
Sen om det blir så mycket billigare med utrustning vet jag inte heller, men spriten är ruskigt billig i italien om man jämför med såväl tyskland som frankrike... Och det är väl en del av utrustningen så...
hmm...
Nej, jag har ingen aning, men det var kul att flumma lite utan att behöva fundera på hur jag själv ska rösta då poströstningen redan är klar.
Jag undrar snarare hur man kan vara så korkad så man lägger en folkomröstning den 14 september. Det är ju 08xc då!