Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det ska ju vara ett av den enklaste sorten.. jag ska försöka att göra en 360/540 på det.. men hur bygger man då ett hopp?
alla hopp jag har testat bygga ramlar bara ihop när jag ska dra första åket.. för löst packad snö?
eller dålig snö och dåligt packad. bygg en bra dag med bra snö så du kan ta ut block ur snön o typ stapla/lägga på varann istället för bara skyffla på snö..
efter att det har stelnat ja .. packa packa packa så blir det ganska bra. å sen vattna å åk nästa dag. annars så har dom sånahär funparks på rätt många ställen i sverige nu .. där brukar det finnas ganska mkt hopp
du kan börja med att bygga en stor hög av klimpar och sen forma den som ett hopp och så slår du med spaden på det så det blir hårt och sen väntar du till nästa dag och kör .
Yeah yo provade igår att köra med högtryck på hoppet när vi hade fixat formen så den var bra. Sen efter några minuter när det hade stelnat blev hoppet som betong! Så på med mycket vatten, fast det ska inte bli slaskigt.. Det måste vara minusgrader när man använder sig av sånahär extrema metoder eftersom det annars kan sluta i en stor slaskig hög.. yoyoyoyoyoyo
Ska du bygga lite större kan du slänga på några stenar (inga jävla berg bara) å sen dra massa snö över det å sedan vattna, så går de fort =) :P wiiieeeee
Slänga ned granris eller björkris eller nått sånt, fungerar som armeringsjärnoch brukar hjälpa till att binda ihop snön, men nyckelordet är ju som sagt packa.