Hur Du vallar dina skidor

Bjersing

Ny medlem
Stått och vallat lite och börja klura på om jag är slösaktig som fan. Hunnit varmvalla två puderlagg med gul valla och inser att jag använt typ 40g redan. Ska man en köra en gång och sickla av varm valla, ett varv sickla av kallt och sedan en till vända med någon blå/lila valla går det ju åt 150g på mina tre par skidor, är jag en klåpare helt enkelt? Eller ska jag bara köpa aktier i swix och se glad ut?

herrgard

Medlem
Jag lägger bara på ett lager från mitt 1kg storpack några gånger per år men glider ändå ifrån de flesta. Nöjer du dig inte med det och vill glida ifrån alla så kostar det att ligga på topp! ;-)

Heddious

Aktiv medlem
Vattendroppe sa:
Jag lägger aldrig mer än ett lager valla. Glider bra hittills.
+1. jag brukar klampa in på valfri uthyrning och be att få köpa en såndär stor klump som jag antar är "lite allt möjligt"-valla, och sen kör jag på ett lager av den ungefär hälften så ofta som jag borde. känner jag mig ambitiös sicklar jag av den. kanske. och sen skyller jag på att jag är lätt och har gravitationen emot mig när polarna glider ifrån mig.

börjar man vara noggrann vänjer man sig vid att vara noggrann och då blir det en ond cirkel av ambitioner ;)

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Sickla brukar jag faktiskt göra, mest som en egen liten miljömanifestation eftersom jag inbillar mig att vaxet gör mindre skada i ett värmeverk än på någon bergsknalle.

vallasen

Ny medlem
Nyare och bekvämare med en valla till alla typer av snö och alla temperaturer.
Mindre arbete med att valla / rengöra, och enklare att förstå.

Miljövänlig biologiskt nedbrytbar.

http://hertelskiwax.com

Senast ändrad:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp