Hur fick ni sponsorer?

HannesK

Ny medlem
Hur fick ni sponsorer?
Hej, det skulle vara roligt att höra hur ni fick era första sponsorer och vad ni fick för något första gången ni fick hämta det dom sponsrade med. Också vilka ni blev sponsrade av. Både skid- och snowboardåkare.

Hur tror ni det är lättast att bli sponsrad, skicka in en film eller tävla?

Hur fick ni sponsorer?
2st polare gick in till en local trä-handel och skulle köpa material till att bygga lite boxar och dyl. Sen tyckte dom det var så jäkla dyrt så dom börja snacka med chefen dära och visa han lite bilder eller dyl på oss. Så fick vi materialet gratis och nu får vi allting skita billigt.
Dock kanske inte det "koolaste" att ha spons av. Men men..

Senast ändrad:
Hur fick ni sponsorer?
Min(a) första sponsor(er) fick jag för snart 18 år sedan. Det var företaget Parents Co. Ltd. som gav mig allt jag grät efter. Är så pass länge sedan jag fick min första artikel av företaget att jag inte kommer ihåg just vad det var. Kontraktet med dom (vilket inte finns på papper) gäller så länge dom kan.

Vad gäller andra sponsorer är jag just nu ute efter en sponsor över sommaren. Man får pengar, och en plats att vara på i byte mot att man är där mellan vissa timmar, vissa dagar i veckan.. Ett bra klipp!

Hur fick ni sponsorer?
jadu det började med att min kompis farsa frågade mig om jag ville bli sponsrad av hans företag det ledde till nya saker att åka på och kläder med resor osv.

mvh//
wolwerin

Hur fick ni sponsorer?
ripcurl

dom såg mej åka på ripcurl girls tour där inte killar fick åka men alla gjorde det endå : D

Hur fick ni sponsorer?
Vet inte riktigt hur det kom sig att jag blev sponsrad men det var såhär en dag i Åre.
Jag droppade in i svarta och drog en sw3 och en lincoln, sedan kom det fram en kille i 35 års åldern och frågade om jag var intresserad av sponsorkontrakt. Det gällde främst Armada men jag skulle även få A-kontrakt med Oakley. Sagt och gjort, jag signa hans papper senare på kvällen och sedan droppade det in massa lådor med kläder, prylar och pengar utanför mitt hus. Skidorna hämtade jag på posten, betalade 75kr för porto eller något sådant.

Sen har det bara rullat på efter det, fått fler erbjudanden från Salomon, Scott och Briko som jag funderar på att byta till nu eftersom jag får betalt ganska rejält av dom. Dock kör jag helldre med Oakley´s. Annars tror jag det bästa sättet är att synas mycket, i media, på tävlingar osv och ha en schysst stil som går hem hos sponsrarna.

Hadet!
/F

Hur fick ni sponsorer?
Jag och min kompis gick helt enkelt och frågade om dom ville sponsra oss och sa att vi skulle trycka en T-shirt med deras logga på och ha på tävlingar

Vi fick spons av: Elon, Expert, Färghandeln, Ica!
det var dock bara engångsspons på typ 500kr av varje

(Det var några år sedan)

Senast ändrad:
Hur fick ni sponsorer?
Men...
Allt handlar inte om största tricket, värsta spin osv.
Det handlar om STIL. Att ha en kille som grar en riktigt clean 540 tail eller liknande (snackar bräda nu) är fan värt mer än någon nolla utan stil som kan snurra 1260 men ser ut som en helikopter.

Stil, tweaks och personlig prägel är saker som syns. Satsa på det om ni vill ha spons.

Sen hjälper det förståss jävligt mycket att göra dessa stylish trick när the big doodes kollar på, så som tävlingar, events med mera.

Hur fick ni sponsorer?
Men vem eller vilka kan jag snacka med? jag är inte bra på skidor... eller jag är typ sämst jag sätter 180,grab,front japan, ett halvt ironcross :/ bör jag träna mera eller är det en chans att jag får? jag är 13 år och åker i bjästa... hjälp mig min msn är tpslouisville@hotmail.com

Hur fick ni sponsorer?
twintipunge sa:
Men vem eller vilka kan jag snacka med? jag är inte bra på skidor... eller jag är typ sämst jag sätter 180,grab,front japan, ett halvt ironcross :/ bör jag träna mera eller är det en chans att jag får? jag är 13 år och åker i bjästa... hjälp mig min msn är tpslouisville@hotmail.com
Otroligt stor chans att du får spons!

gör en film när du åker, ta med många 180, och en "front japan" som du kallade det.
sen skickar du filmen till oakley och myrorna så är sponsen kirrad

Hur fick ni sponsorer?
Ulath_Ass sa:
Men...
Allt handlar inte om största tricket, värsta spin osv.
Det handlar om STIL. Att ha en kille som grar en riktigt clean 540 tail eller liknande (snackar bräda nu) är fan värt mer än någon nolla utan stil som kan snurra 1260 men ser ut som en helikopter.

Stil, tweaks och personlig prägel är saker som syns. Satsa på det om ni vill ha spons.

Sen hjälper det förståss jävligt mycket att göra dessa stylish trick när the big doodes kollar på, så som tävlingar, events med mera.
bara jag som tycker att en helikopter är snygg?

Hur fick ni sponsorer?
artisty sa:
Jag och min kompis gick helt enkelt och frågade om dom ville sponsra oss och sa att vi skulle trycka en T-shirt med deras logga på och ha på tävlingar

Vi fick spons av: Elon, Expert, Färghandeln, Ica!
det var dock bara engångsspons på typ 500kr av varje

(Det var några år sedan)
den va skön:D

Hur fick ni sponsorer?
gick på stan och en kille framför mig käka en banan sen kastade han den bakom sig och då gick jag där och halkade jag på det och slog en volt medans jag slickade och bet på skon och jag satte landningen och efter det kom en kille från MAXIM pizzeria och fråga om jag ville ha pizza gratis i ett år

så skaffade jag mig en sponsor, så nu åker jag i lila kläder och väger runt 340 kg efter all pizza

Hur fick ni sponsorer?
SimonOtto sa:
erre ba skicka en film o hoppas på att dom ger en spons??
de kan va bra att skicka in en promo om det känns så, eller du förlorar iaf inget på det, sen kan du göra en liten presentation om dig själv där du berättar hu länge du åkt och var osv. kan alltid vara plus

Hur fick ni sponsorer?
det lättaste att få sponsorer är ju att vara bra på att åka och ha kontakter som lägger ett gott ord om en :) sen självklart bra meriter mm / E

Hur fick ni sponsorer?
har sett åkare som är sponsrade av Oboy! har inte riktigt förstått det. frå dom varm choklad efter tävlingarna då lr?

Hur fick ni sponsorer?
Jag tävlar inom ban-racing så jag gick bara till företaget och la fram en merit lista och lite sponsor förslag :P kmr aldrig få en sponsor inom Skid åkningen så har ingen aning om hur man gör då :P

Hur fick ni sponsorer?
Jag fick min första spons när jag var 9 år av Statoil. Jag & en kompis gick in och fråga om vi kunde få spons för lådbil!, Då fick vi en massa coola statoilklibbor att sätta på lådbilen + en godis påse var:D

Hur fick ni sponsorer?
Den här tråden tyker jag är riktigt sköning!

Om man nu av nån anledning verkligen letar spons så är det nog bäst att tävla eftersom de då ser hur du klarar press mm.

Ps. Är det nån som vet hur det gick med 180 mannen och Myrorna?

Tillbaka
Topp