Hur fjolligt får det bli?

Nojlas

Aktiv medlem
"Är den här jackan snygg till de här byxorna?"
"Kan man åka skidor i snowboardkläder?"
"Kommer andra att skratta åt mig i parken?"
"Man vill ju inte göra bort sig i parken..."
"Någon som kan tipsa om ett par snygga pjäxor till mina fujative?"
"Kan jag ha en grön jacka till svarta byxor eller kommer alla att skratta åt mig?"
"Vågar jag köpa en JL-jacka eller kommer jag att bli mobbad?"
"Vilka är de snyggaste brillorna till min hjälm?"
"Var kan jag köpa mig en snygg tandställning?"
"Kommer folk reta mig i parken?"

Ursäkta mig, men hur fjolliga ska dagens ungdomar få bli?
Alla kläder måste färgmatcha skidor och stavar, och spegelbrillorna ska vara på trots flatljus eller kvällsskidåkning. Mest förvånande av allt är denna ständiga fråga, "Kommer de att skratta åt mig i parken?" Varför denna ständiga rädsla att göra bort sig?

Är det möjligtvis en ny utveckling av skidåkningen, att man ska åka runt och posera som fotomodeller och visa för alla andra hur snygg man är?
Eller är dagens ungdom en hög fegisar och fjollor som är rädda för lite skit under naglarna?

ja det undrar jag också. det är väl bara att åka fööfan!??
men man köper ju inte ett fult ställ medvetet... men det är ju sjukt fjolligt att göra trådar om det...blä!

Vissa är dumma i huvet skulle jag tro, andra vill bara ha råd :P
Men ja, i stort sett är alla fjollor och fegisar ^^

/ e.

asså jag vet inte om jag vågar svara på den här tråden, jag kanske blir mobbad? eller? föresten, passar en grön jacka till röda byxor? och det är burton, är det okej att åka med snowboardkläder?

Huggybear sa:
asså jag vet inte om jag vågar svara på den här tråden, jag kanske blir mobbad? eller? föresten, passar en grön jacka till röda byxor? och det är burton, är det okej att åka med snowboardkläder?
Word up!

Men asså, min kompis har liksom röda grejer på sin tandställning, asså e d liksom nåt man måste köpa till eller... ja fattar inte riktit :S

vafan det är ju likadant överallt, du glider ju inte runt på stan med en jävla tirolerhatt och clownnäsa på skallen(finns undantag). Men jag förstår PRECIS vad du menar.

Nu är det så att alla kanske inte är så jävla duktiga och parkåkning där det är många åkare har det blivit så att man skrattar åt dom flesta för att verka "bra" och "säker", sen när det är deras tur att hoppa ska dom ner och "kolla landningen". Det gäller att tracka ner på andra och gärna ska man vara ett jättestort gäng så att det blir mer effektivt och man blir svårare att komma åt, "respect is everything" i parken.

Samma sak gäller när nån har varit borta och åkt skidor nån vecka, den första frågan är inte hur man hade det, utan vilket trick man satte, wtf?

Det är alla jibbers eget fel att sporten går åt det hållet där det är viktigare med respekt istället för åkglädje.

blev lite rörigt.. peace

Senast ändrad:
Det har med fenomenet parkåkning att göra. "Förr i tiden" var alla uppe på berget spridda åt var sitt håll, letandes efter den perfekta linjen. Då träffar man inte på så många andra än sina åkkompisar och av dem bryr sig ingen om hur man är klädd.

Idag hänger många i parken och där måste man ju hävda sig på något sätt (jag trodde det var åkningen men...) och ser man inte tuff ut så (tror) många att det skrattas bakom ryggen.

På med björnfittan, flanellskjortan och de svarta tajta jeansen å åk... Sen när fick man creed för kläderna? Coolaste killen är ju lätt han som e fulast men åker grymmast.. :P

Sjogras sa:
Huggybear sa:
Word up!

Men asså, min kompis har liksom röda grejer på sin tandställning, asså e d liksom nåt man måste köpa till eller... ja fattar inte riktit :S
Ehh? "min kompis har nå gult på tänderna vars kan man få de?" :)

orka bry er då, man vill ju inte precis se ut som en fattig lodis! så klart man ska nice saker som passar till sakerna! nojlas orka du är ju säkert lika dan någon gång! daaah, shit va cool du måste va

Jwalerius sa:
orka bry er då, man vill ju inte precis se ut som en fattig lodis! så klart man ska nice saker som passar till sakerna! nojlas orka du är ju säkert lika dan någon gång! daaah, shit va cool du måste va
Jag håller med! ofta man vill ha skabbiga kläder och andra saker. Man skulle ju inte gå till ett bröllopp med någon gammal sketen tröja. samma sak gäller i parken, hehe :)

Tallismanen sa:
Jwalerius sa:
Jag håller med! ofta man vill ha skabbiga kläder och andra saker. Man skulle ju inte gå till ett bröllopp med någon gammal sketen tröja. samma sak gäller i parken, hehe :)
hmm vet inte men en stor faktor att man köper nya saker är att man vill ha någe nytt å fräscht! men så klart är det ju grymmare om de passar ihop! så kanske man inte vet om de passar då kanske det finns folk på denna överskattade sida som kanske har haft de färgerna med mera! men detta är ju trots allt en skidsida där man kan prata om sånnt, men vissa kan kanske inte acceptera det.. shit asså nojlas nojlas, ge oss ett break asså. så inte in på sånna forum som du inte gillar du kan klicka tillbaka det tar en sekund kanske.. fuck sverige

Tallismanen sa:
Jwalerius sa:
Där sa du ett par sanningens ord!

e inte det lite skumt att säga att alla ungdomar i dagens samhälle är som du beskriver?
jag är absolut inte på det viset. kan hålla med om att det är ganska mycket så. men att skriva att alla är så är ju fel. tänk på det

>//erik

[
Jwalerius sa:
Tallismanen sa:
Jwalerius sa:
hmm vet inte men en stor faktor att man köper nya saker är att man vill ha någe nytt å fräscht! men så klart är det ju grymmare om de passar ihop! så kanske man inte vet om de passar då kanske det finns folk på denna överskattade sida som kanske har haft de färgerna med mera! men detta är ju trots allt en skidsida där man kan prata om sånnt, men vissa kan kanske inte acceptera det.. shit asså nojlas nojlas, ge oss ett break asså. så inte in på sånna forum som du inte gillar du kan klicka tillbaka det tar en sekund kanske.. fuck sverige
Jag har sagt det förut, jag säger det igen; du verkar vara en begåvad fan. Men en sak har du faktiskt rätt i. Det här är en skidsida. På skidsidor diskuterar man sådant som är relevant för skidåkningen, även om lite off-topic humor aldrig är fel. Jag tror, rätta mig om jag har fel, aldrig att jag har sett dig skriva någonting vettigt i någonting skidrelaterat.
Dessutom måste jag, off-topic, säga att det är ganska patetiskt att du är 18 bast och ändå inte kan stava. Du måste känna dig lyckad...

Är det så konstigt att man bryr sig om hur en jacka eller ett par brallor ser ut. När man ska ha på sig plaggen i princip varje dag i kanske 3-4mån en hel vinter?

Jag själv upptäckte iaf det förra säsongen att om man inte har råd att ha flera plagg, iaf vara toknöjd med det man har. Sen tycker jag självfallet att det är upp till var och en vad som e snyggt.

Det vet du ju bäst själv ;)

Jag lånar tråden lite.
Har någon sett dessa byxor i verkligheten, och passar dom ihop med en röd jacka?
Man vill ju inte åka med fel färgkodning..
499tylc.jpg

Man tar ju hut man åker först sedan kommer stilen..men de me pjäxor till Fujative då skall man ha SALOMON FOIL!

TT-JONTHE sa:
Man tar ju hut man åker först sedan kommer stilen..men de me pjäxor till Fujative då skall man ha SALOMON FOIL!
då kan du ju börja med att motivera varför man ska ha just dom isf?

Eftersom stil kommer efter åkningen! Enligt dig

Senast redigerad av en moderator:
NiclasK sa:
om man åker risigt måste man ju ha snygga kläder för att kompensera:)
Där kom den :D:D:D

Alla klaga på att Nicklas Karlström hade lite anorlunda kläder på winter jam medans jo och alla andra hade lika det var bara färgen som var skillnaden......Men så var det ju Karlström som var coolast :D:D:D:D
.....Men Jon olsson hade också lite anorlunda kläder men sen bytte han, Han kanske Föll För Grupptrycket, vem vet??

Ja man måste ha rätt kläder för att räknas i dagens samhäll. Det är väl bara kolla i skolan där man folk blir mobbade för de inte har rätt saker. Så varför skulle det vara annorlunda i skidbacken? Tänk var fint att allt matchar när man åker. Allt från färgade linser i ögonen till strumpor och kalsonger under skidstället. Helst ska man visa upp allt oxå så folk se att man har matchande saker på sig oxå. Kan du åka då? Nej men jag är ju snygg i alla fall och det är väl det som räknas? Nya skidor PE? Ja men då måste jag köpa nya pjäxor så klart så det matchar och köpa ny hjälm. Och nya Goggles så klart. Helst Oakley för det har jag läst på Freeride.se att det är inne. Och kläder. ja JL åker ju Jon i men jag kanske blir mobbad för det? Bättre att gå på Oakley då.

Nej så är dagens samhälle så det är TYVÄRR..

//Hasse

(Bitter inte jag inte)

Edit: Skulle var kul att se alla åka på skärande sväng i en svart backe tex. Tror att många skulle misslyckas med det.

Senast ändrad:
så jävla sant asså! Folk måste ju fan köpa de dom själv tycker är snyggt inte de andra tycker är snyggt!

Senast ändrad:
alla som snackar om att inte se ut som luffare? är inte de lite tanken me feta baggykläder? haha^

btw är det en ful färgkombination me gult o rött..

Hasse sa:
Edit: Skulle var kul att se alla åka på skärande sväng i en svart backe tex. Tror att många skulle misslyckas med det.
Så sant så sant så. Kunde inte sagt det bättre själv. en f.d. kollega påstod en gång att 90% av alla skidåkare inte kan åka carving, och man får till viss del hålla med på den biten...

Jwalerius sa:

men detta är ju trots allt en skidsida där man kan prata om sånnt, men vissa kan kanske inte acceptera det.. shit asså nojlas nojlas, ge oss ett break asså. så inte in på sånna forum som du inte gillar du kan klicka tillbaka det tar en sekund kanske.. fuck sverige
Är moderator på det här forumet så du lär nog inte bli av med mig i första taget. ;)
Ja, jag är cool. Riktigt skitcool! Jag har också ett par spegelbrillor och några av mina skidor är också uppböjda där bak, men jag åker skidor för att jag tycker det är jätteroligt och ägnar sällan en tanke åt hur jag ser ut på berget. Min frågeställning gällde om kommande generations skidåkare har en annan syn på skidåkning.
När jag började åka skidor såg folk ut som skit i backen! Fula overaller och mössa var för kärringar, var ju inget annat än barn som hade hjälm. Det var på den tiden män aldrig trillade! Det var när monoski var dödssexigt (är det ju fortfarande) och folk hade roligt i backen. Det var helt enkelt bättre förr...

Sjukt rolig tråd... Keep up the good work... Fråga.. Måste man hem och byta jacka och brallor innan afterskin? Eller blir man mobbad annars?

Gustaf_Karlsson sa:
Sjukt rolig tråd... Keep up the good work... Fråga.. Måste man hem och byta jacka och brallor innan afterskin? Eller blir man mobbad annars?
Haha glöm:D "mest kläder vinner konseptet!" Garanterat! Sen så mycke öl det bara går i!

Tillbaka
Topp