Hur förvarar ni skidor i hemmet?

Otroligt

Medlem
Jag bor i lägenhet och förvarar mina skidor hemma. Nu har jag nyligen flyttat och vill ha en snygg lösning för skidförvaring i hallen.

Man kan ju bara luta skidorna mot väggen, men jag tror många av er har bättre lösningar som varken orsakar fula märken på väggarna eller golvet.

Så, hur förvarar du dina skidor i hemmet? Eller möjligtvis någon idé om hur man skulle kunna, utan att ha testat?

Vi har våra lutande mot väggen i en tom hästsplita i vårt stall. Men det var nog inte det svaret du var ute efter… vill du altså ha tips på hur du gömmer undan dem eller på en snitsig upphängning för att se på dem? På punkt 1 (ja vi har bott trängre..) skulle jag satsat på en konsol ( modell hylla) nära taket. Men detta efter att konstaterat att alla skrubbar l källarförråd var uteslutna

Står på liggunderlag i förrådet lutade mot väggen men har tidigare tittat lite på t ex skijack. Googlade lite nu och fann alla möjliga lösningar:

Det här kanske passar inomhus?
1699476874053.png

Något sånt här ska jag nog skaffa:
1699476965161.png

Hur många par skidor behöver du förvara i hallen? Måste de stå upp eller kan du hänga upp dem vågrätt? Jag har hängt upp några av mina lagg med förvaringskrokar från Biltema eller Jula.
1699476946902.png

Jag gjorde som Ernst och tog en rundstav och ett par brädor och fixade ett eget ställ. Insåg att det dock behövdes ett fallskydd så just nu uppgraderar jag med elastiska snoddar i fräck kulör. Nertill en stödbräda klädd med heltäckningsmatta så att tailen slipper stå och skrapa mot garagegolvet.

Bilagor

• 20231006_150136.jpg
    20231006_150136.jpg
    256.1 KB · Besök: 488
  • 371547794_671875985057253_1476503603116928806_n.jpg
    371547794_671875985057253_1476503603116928806_n.jpg
    250.2 KB · Besök: 350
Vi har våra lutande mot väggen i en tom hästsplita i vårt stall. Men det var nog inte det svaret du var ute efter… vill du altså ha tips på hur du gömmer undan dem eller på en snitsig upphängning för att se på dem? På punkt 1 (ja vi har bott trängre..) skulle jag satsat på en konsol ( modell hylla) nära taket. Men detta efter att konstaterat att alla skrubbar l källarförråd var uteslutna
Skulle säga att jag varken är ute efter att gömma dem eller "visa upp" dem. Försöker bara hitta en simpel lösning som inte är ful :)

Står på liggunderlag i förrådet lutade mot väggen men har tidigare tittat lite på t ex skijack. Googlade lite nu och fann alla möjliga lösningar:

Det här kanske passar inomhus?
Visa bilaga 27126

Något sånt här ska jag nog skaffa:
Visa bilaga 27128
Den där första bilden är ändå ganska nära vad jag vill ha. En liknande möbel fast som ser ut mer som en vanlig inomhusmöbel hade varit perfekt! Tänk typ liknande fast i trä hade varit grymt :)
Undviker helst en lösning som kräver att man skruvar i väggarna

Hur många par skidor behöver du förvara i hallen? Måste de stå upp eller kan du hänga upp dem vågrätt? Jag har hängt upp några av mina lagg med förvaringskrokar från Biltema eller Jula.Visa bilaga 27127
Tyvärr är hallen för liten för att de ska rymmas vågrätt! Dessutom är det bara två par skidor så kommer ändå inte kunna fylla en vägg likt dig

Jag gjorde som Ernst och tog en rundstav och ett par brädor och fixade ett eget ställ. Insåg att det dock behövdes ett fallskydd så just nu uppgraderar jag med elastiska snoddar i fräck kulör. Nertill en stödbräda klädd med heltäckningsmatta så att tailen slipper stå och skrapa mot garagegolvet.
Bra gör-det-själv-lösning! Jag förväntade mig att det skulle komma flera tips i denna stil

Ganska troligt att jag gör någon liknande hemmasnickrad möbel fast som i så fall blir ståendes på golvet

Det här har jag designat själv. Det ska synas när det är hemmafixat. 😁 Nio par skidor där.

Bilagor

• IMG_2854.jpeg
    IMG_2854.jpeg
    899.6 KB · Besök: 634
Tänkte att jag lyfter tråden istället för att skapa en ny :)
Gillar varianterna där skidorna hänger i spetsarna och man kan hänga flera par utanpå varandra. Men skulle gärna vilja ha en låsning längst ut. Tips någon?

Kan även tänka mig andra låsbara varianter som krånglar till det för bovarna

Snödjup

Tillbaka
Topp