Hur funkar winter x-games

krrilleeee

Ny medlem
Tjena sitter här och försöker göra ett skolarbete om hur Winter X-games är upplagt. jag har inriktat mig mer på superpipe, slopestyle och big air fast bara med skidor. alltså min fråga till er är om ni vet hur man kvalar eller på något annat vis anmäler sig till X-games, hur är reglerna i dessa grenar osv. skriv gärna allt ni vet om hur X-games är upplagt.

vad jag vet blir man bjuden och bjudningarna är baserade på tidigare årets tävlingsprestationer

När de väl kommittill x-games så kvalar de för att ta sig till final i grenarna, de tränar givetvis innan både kval o final.

Det är som Timmm säger, det sitter några snubbar och bestämmer vilka som ska vara med och köra.
I år var väl egentligen första gången dom verkligen baserade inbjudningarna på resultat. tidigare har man valt ut åkare som folk känner igen namnen på mest.

Spelar också roll vad åkarna har för sponsorer. varför? Vet inte.

Men... Inga kvaltävlingar, kör man bra i de stora tävlingarna under säsongen eller har rätt namn brukar det inte vara några problem med att få vara med.

X-games är en show, därför vill arrangörerna att det ska vara namn folk känner igen.

Snödjup

Tillbaka
Topp