Hur gör man 180?

• Trådstartare Trådstartare emic
  • Start datum Start datum
E

emic

Guest
Hur gör man 180?
Alltså jag fattar inte hur man gör 180. Ska man börja typ från en trottoar kan eller?
För de värkar skit läbbigt att göra de i ett hopp?

Så hur ska jag börja?

Hur gör man 180?
asså du börjar med att snurra 2 varv, så du får in tekniken, sen e det bara att våga!

Hur gör man 180?
tänk på att trycka ifrån och titta snett över axeln, å så drar du som fan då kommer den att sitta så småning om

Hur gör man 180?
Du svänger till lite innan du drar en bunny, sen så håller du rotationen med huvudet o kroppen följer lixom med, efter det så kommer du komma 90 grader i början men det e för att du inte kollar runt. tänk på att satsa och att svänga lite innan bunnyhopet!

lycka till!

Hur gör man 180?
tja.
Jag lärde mig 180 i slänt först. ta lagom med fart och när du känner att den börjar sakta ner i backen så drar du cykeln åt sidan samtidigt som du tittar bakom axeln. typ så kanske inte bästa beskrivningen

Hur gör man 180?
Sväng ytterst lite åt det hållet du ska snurra just innan, sen är det bara att trycka ifrån och snurra, tänk på att få med hela cykeln och titta bakanför axeln . Man får ta i lite i början men efter man har suttit det några gånger så går det lättare.

Hur gör man 180?
träna i en ramp å bara hoppa runt 180 grader så du kommer ner igen, en ramp e skitbra för där får man mycke 180 övning på kort tid, till slut sätter man dem och då e de skitlätt att sätta själva snurren i ett hopp gäller bara att våga men på en kulle e de ju perfekt att börja, sen e de bara baklängeskörningen man behöver öva in så man klarar sig när man landat.

rycka 180 e lite klurigt men går efter mycket träning, jag bunnyhoppar nog inte runt utan bara rycker upp och vänder mig, om man svänger fram och tillbaks en gång innan blir det lite lättare att få till spinnen.

Senast ändrad:
Hur gör man 180?
För mig så är en bunny 180 det enda sättet! skonsam för hjulen och allt.. det gäller att tima rotationen med ett bunnyhopp.. sedan är det bra att kolla sig runt axeln! det gör att du lättare kommer runt. sen är det bara ut och prova.

Hur gör man 180?
Hoppas emic har lärt sej 180, det var ju ett tag sedan. emic verkar inte finnas som användare längre

Senast ändrad:
Hur gör man 180?
du ska inte sitta på fr å försöka lära dig det igenom å läsa iaf.
fan kolla på hur andra gör å träna...

Woops, såg att skiten e i från 2007 nu..,. sry

Senast ändrad:
Hur gör man 180?
lärde mig i ett step-up. inte ont att baila då som nån sa. jag drog det första dagen jag hade bmx så alla borde sätta det så talanglös som jag är. bara att kolla över axeln.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp