hur gör man cork på studsmatta?

nilzz

Ny medlem
hur slängerman sig typ nör man ska göra cork ?vart kollar man hur tänker man? snälla svara :D

Det blir cork automatiskt för mig om jag tar i och snurrar (åt vänster) och sedan sträcker mig ner (på vänster sida) och lägger på en safety;D

Jag slänger mig framåt och tänker att jag ska göra bio-spinn. Och då blir det automatiskt cork :) Skumt som fan men det funkar. Jag vet inte riktigt hur jag slänger mig..

Jag snurrar åt höger (alltså höger axel bakåt å vänster axel framåt) och jag går ner med min vänster axel emot knät precis i upphoppet och bara snurrar på men böj dig inte för mycket för då blire d-spin. alltså dra igång surren lite snett ner emot knät och titta över axeln. p.s. dra in knäna till 90 grader så gåre lättare

Bomanonskis sa:
Jag snurrar åt höger (alltså höger axel bakåt å vänster axel framåt) och jag går ner med min vänster axel emot knät precis i upphoppet och bara snurrar på men böj dig inte för mycket för då blire d-spin. alltså dra igång surren lite snett ner emot knät och titta över axeln. p.s. dra in knäna till 90 grader så gåre lättare
Man ska gå snett bakåt inte framåt!

när jag lärde mig det gjorde jag 540 snabbt som tusan, sen blev det cork av sig själv :S skit knäppt.. men bra

Tillbaka
Topp