Hur gör man frontflip?

Hur gör man frontflip?
Tjenare!

Jag hade tänkt att pröva en frontflip nästa säsong, jag kan det asbra på studsmatta där jag också kan mistys och sånt också.

Är det stor skillnad sen när man ska göra det på skidor?

Hur gör man frontflip?
´tveka inte, ju mer du tänker på det ju pirrigare blir du ju! Gör det bara .

Hur gör man frontflip?
Ta i lite me händerna bara så sitter den, testa först på mittimellan stort hopp utan stavar skulle ja rekomendera för då slipper du oroa dej över stavara sokm kan va lite i vägen ibland ;) fast när man väl kn det är det ändå goare me stavar!

Hur gör man frontflip?
ta typ så du har två sek airtime då klarar du det, ifall de är första gången, beror ju också på hur bra snurr du har,;)(

Hur gör man frontflip?
man behöver inte ta i med ena skidan först jag tycker de ä lättare utan för då vrider ma sej inte i luften de kan bli så om man tar med en skida först

Hur gör man frontflip?
tar du i med båda fötterna så kommer du inte runt lika lätt. Så tryck på allt, på ena skidan. och JAAA det är stor skillnad på studsmatta och skidor. men inte svårare

Hur gör man frontflip?
det är bara att slänga sig framåt (poppa lite) det är ju egentligen inte äns läskigt! backflip är ju läskigare eftersom att man lätt kan landa på nacken men på en frontflip så har man ju nestan kommit runt huvet innan man lämnat kicken. Testa på rött hopp första gången.

Hur gör man frontflip?
Droppa stavarna första gången (sjv tycker jag det är mindre läskigt utan stavar iaf).
Kasta dig framåt och inte neråt så du får pop i hoppet. Grejen med fronts är poppen i uthoppet. Detta kommer även hjälpa dig med Superfronts senare men det behöver du inte tänka på haha.

Lita på att du kommer sätta det och banga inte ur, det kommer bara resultera i att du slänger dig snett. Kika mkt videor med fronts så du ser hur folk kastar (hjälpte mig iaf). Stompade front andra försöket, första försöket bangade jag ur och landade 90. Lita på dig sjv!

Hur gör man frontflip?
satt säga den stora skillnaden på skidor är att du ska flaxa med armar och ben kolla med huvet snett bakåt. sen kommer den sitta där!

Hur gör man frontflip?
sen blir det väldig skillnad i höjd och längd om du poppar iväg lite tidigare så att du kan pressa iväg dig lite med skidspetsarna. inte för tidigt dock, för då hamnar skidorna i "V" stilen som jan boklöv o de e inte så nice

Hur gör man frontflip?
minns första gången jag provade, ganska stort hopp, jag tog bara i laddade och kastade mig fram och blundade och det gick och jag landade, fattade knappt att jag hade klarat det, men efter några försök till så satt den som en smäck

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp