hur i luften

Freyda

Medlem
hur i luften
Hola!

När jag ska göra front/back-flip/vadsomhelst som snurrar i luften, har jag ingen direkt koll på vart jag befinner mig. Några tips på hur man gör för att inte bara snurra och sen hoppas på det bästa, utan för att snurra och faktiskt ha koll på vad man sysslar med och vart i luften man befinner sig.

Någon?

hur i luften
ett enkelt tips är väll att ÖPPNA ÖGONEN, haha nä men seriöst, kolla efter mattan, himlen eller andra "riktpunkter" som t.ex bf när du har gjort halva ser man klart och tydligt mattan och så är det bara att lägga ner fötterna

Senast ändrad:
hur i luften
ska verkligen pröva det där "öppna ögonen" tipset, verkar vara ett vinnande koncept. att man aldrig har tänkt på det liksom, doh!

;)

hur i luften
Flashforward sa:
Hola!

När jag ska göra front/back-flip/vadsomhelst som snurrar i luften, har jag ingen direkt koll på vart jag befinner mig. Några tips på hur man gör för att inte bara snurra och sen hoppas på det bästa, utan för att snurra och faktiskt ha koll på vad man sysslar med och vart i luften man befinner sig.

Någon?
I en backflip lær du ju se vart du ær i luften. Det ær ju en førutsættning før att kunna landa den. Du ser ju tidigt var du ær och sen kan du påverka rotationen dærefter. Men du kanske ska hoppa lite høgre så att du har mer tid på dig att uppfatta vad som hænder? Inte sækert att det funkar, jag ær sjælv værdeløs på studsmatta men det låter logiskt iallafall.

Lycka till!

hur i luften
Om du sträcker ut dig och kollar bakåt i luften på backflip så kommer du se mattan / landningen.

( Min visningsbild om du inte förstår hur jag menar )

Senast ändrad:
hur i luften
öppna ögonen... ta riktpunkter... egentligen spelar det ju inte så stor roll om du vet hur du är, så länge du ser landningen... eller så kör man på känsla :P

Tillbaka
Topp