Hur jävla off är Flirsch egentligen?

Tidelius

Ny medlem
Jag och mina polare har varit sent ute och det verkar tight med att hitta boende i St Anton och omnejd.
Vi fick ett pris på ett okej boende i Flirsch som ligger på 65 euro/natten för tre personer, vilket är bra mycket bättre än allt annat vi stött på hittills. Vi ska vara där under hela februari har vi tänkt.

Vi blev alltså lite sugna på att slå till på det boendet, men efter att ha grävt lite verkar många säga att det ligger helt åt helvete.

Ni som bott i Flirsch, hur hemskt är det? Är det värt det?
Props för snabbt svar, alla erfarenheter är värda oerhört mycket!

På kartan ser det ut att vara några kilometer, borde gå skidbuss gratis förbi om ni inte tar bilen.

Har varit en del i St Anton på semester och bott i Pettneu. Dagtid går det skidbuss (gratis), på kvällen Postbus mot Landek (kostade ca 2 € till Pettneu, antagligen lite mer till Flirsch) och nattetid finns det några turer med en nattbuss (kostade 5 €). Tidtabellerna finns på St Antons hemsida. Det brukar även vara en skidshow från skidskolan på onsdagar och då går det extra turer med skidbussen.
Prisnivån kan jag inte uttala mig om.

Senast ändrad:
Jag bor där nu, tycker inte att det spelar så stor roll om man bor här eller i Pettneu som många gör, du måste ändå ta buss eller bil. några minuter extra resa bara. Ingen butik dock men ett litet bageri.

Lite osäker, tror att det är antingen Landeck och så ligger det en butik på vägen in till st anton, typ vid st Jacob. Eller så handlar ni innen i St anton efter åkningen innan ni tar bussen hem.

Reine sa:
Jag bor där nu, tycker inte att det spelar så stor roll om man bor här eller i Pettneu som många gör, du måste ändå ta buss eller bil. några minuter extra resa bara. Ingen butik dock men ett litet bageri.
Håller med! Hade gärna haft något närmare, men bor här över säsongen och klarar mig.

Jobbigast med buss osv. men funkar. Går nattbussar, undrar ni något så hör av er.

Bil är ett stort plus. När vi handlar så kör vi oftast Mpreise St Jakob. Finns dock schyssta ställen i Landeck med dock en bit bort ju.

Mpreis är fett. Ligger vid stora vägen mellan 2 busshållsplatser så man kan ta det på vägen hem från stanton när man åkt skidor, om man inte har bil dvs.
Vet inte hur sent ute du faktiskt var med att söka boende men vet att du kan få boende för ända ner till 10€ natten/person i flirsch. Då är det helt plötsligt riktigt värt att bo lite off.

Hoppsan, det var ju svinbilligt. Vi fick det inte för det priset, inte ens i närheten - men man får skylla sig själv för att man inte var ute i tid.

Vi har ingen tillgång till bil, så det får nog bli att köra bussen hem. Är det okej sortiment på butikerna ni diskuterar? Priser?

Tidelius sa:
Hoppsan, det var ju svinbilligt. Vi fick det inte för det priset, inte ens i närheten - men man får skylla sig själv för att man inte var ute i tid.

Vi har ingen tillgång till bil, så det får nog bli att köra bussen hem. Är det okej sortiment på butikerna ni diskuterar? Priser?
Besökte aldrig Mprise, men sortimentet verkade 100% fullgott så länge du inte ska rulla egen sushi eller griljera fasan till frullen. Fast kanske även då också. Jag hade dock hellre kört Spar inne i stan, priserna är inte så farliga och du slipper vänta på buss två gånger. Budgettipsen vore 800 gramspaketen med tortelloni för €2-3 och en ettkilos familjepizza för en femma, mättar och är gott nog, även om Anna Skipper antagligen inte hade ramat in deras näringsinnehåll på väggen.

AdamJ5 sa:
Tidelius sa:

Besökte aldrig Mprise, men sortimentet verkade 100% fullgott så länge du inte ska rulla egen sushi eller griljera fasan till frullen. Fast kanske även då också. Jag hade dock hellre kört Spar inne i stan, priserna är inte så farliga och du slipper vänta på buss två gånger. Budgettipsen vore 800 gramspaketen med tortelloni för €2-3 och en ettkilos familjepizza för en femma, mättar och är gott nog, även om Anna Skipper antagligen inte hade ramat in deras näringsinnehåll på väggen.
Det låter svinbra! Vi kommer nog mest köra på basråvaror och försöka göra vettig mat av det, typ kycklinggrytor med ris, spaghetti med köttfärssås och liknande.

Jag gissar att de flesta som säsongar har med sig en macka eller två upp i backen snarare än att betala 14€ för en gulasch på toppstugan? Vad brukar ni köra för käk till lunch?

Butiken billa(ligger centralt) har ett märke som heter clever, det är skitbilligt och faktiskt riktigt bra. Bättre än budgetmärkena hemma tycker jag.
Vi har gjort rätt mycket grönsakssoppor, du får garanterat inget billigare käk. Kostar ca 2-3kr/ portion, säg 5-6kr om du slänger i en köttbit.
Personligen så tycker jag att billa är bättre än mpreis. Det är bara pasta och havregryn som är billigare på mpreis. Typ. Plus att billa ha pizzor för 65cent.

Tillbaka
Topp