Hur kan skidåkning vara "gangstah"?

• Trådstartare Trådstartare MSt
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
varför inte ta upp frågan i så fall, hur kan skidåkning vara de minsta BRATT'igt?!
de finns ju minns lika många som vill ha den stilen som åker skidor!!!

som vissa sagt innan, ALLA HAR OLIKA STILLAR

själva skidåkningen är inte gangster, det är att folk som kör skidor har olika stilar precis som utanför skidbacken

det är väl hur man ser det? jag tycker stilen ser mycket snyggare ut när man tricksar med baggy kläder, och det är väl stilen som det handlar om för mig.. medans slalom åkare kör med supertights för att det ska gå snabbare.. Baggy stilen hör till sporten liksom.

hHarlaut sa:
varför inte ta upp frågan i så fall, hur kan skidåkning vara de minsta BRATT'igt?!

-.- han har ju rätt fo' shizzle.

hHarlaut sa:

det är ju en rikemans klassad sport. likaså tennis och golf tex men det är väll lika "G" det med.

alla har olika stilar ja, men dom som kör på extreminist gangster stilen är ju förfan inget annat än groteskt.

det sjuka e ju att ni äns har rötter med en sketen förort.

yahman sa:
hHarlaut sa:

det är ju en rikemans klassad sport. likaså tennis och golf tex men det är väll lika "G" det med.

alla har olika stilar ja, men dom som kör på extreminist gangster stilen är ju förfan inget annat än groteskt.

det sjuka e ju att ni äns har rötter med en sketen förort.
fel: det sjuka är att du lägger ner energi påatt störa dig på det!

fan jag glider runt med en 9mm i byxan och kör lite coola beats och rimmar på från underground nivå ;)

Nää jag vet inte. Själv kör jag med lite större kläder men lyssnar inte på hip hop med mera. (har inte äns häng på byxorna)

Det var väl brädåkarna som började med det sen tog skidåkning efter.
Plus det är mycket skönare att hoppa med lite mer baggy än tightare kläder eftersom du inte kan röra på dig lika mycket. Det tycker iaf jag.

"Gangster,är en term för en individ som utövar kriminalitet, ofta som yrke. En gangster är ofta inblandad i någon typ av maffia eller organiserad brottslighet. Som ett adjektiv kan det användas som ett framställande av det våldsamma sätt som ofta används av kriminella. Termen gangster används oftast om kriminella involverade i maffiagrupper under förbudstiden, såsom Al Capone och Bugsy Siegel."

// Wikipedia..

You-Know-Who sa:
Robbott sa:
man får klä sig som man vill!!!!! Man kan också säga att man e OG. Yttrandefriheten ni vet.

Dock är det upp till en själv om man vill vara en idiot eller inte

tänk på den!
men alltså, har du personlighetsklyvning eller?

Först säger du att man får klä sig hur man vill, som nån slags allvetande person.
Och sen menar du med detta:

..Dock är det upp till en själv om man vill vara en idiot eller inte...

att dom som klär sig med stora kläder är idioter?

Robbott sa:
visst får man se ut hur man vill jeppenator men kom ihåg att du ser dum i huvet ut om du försöker se gangsta ut och vill vara crip eller blood men i själva verket är en liten snäll dalapojk som gillar killar.
Ännu en gång går du ditt egna förstånd över huvudet.
Du medger att man få klä sig hur man vill, och sen berättar du för Jesper Norén att man ser ut som en idiot om man har stora kläder.

För problemet med dig är att du inte förstår att det är väldigt få av dom som klär sig med stora kläder som vill vara en gangster och skjuta folk i huvudet och knarka och hustla biatches och sånt.

utan dom allra flesta tycker stilen är snygg och/eller att dom känner sig "instängda" i "vanliga" kläder.

Klä dig som du vill och så får vi "gangsters" klä oss som vi vill, för om du hjälper till att h8a så blire väl till slut nåt allmänt "hata bigclothwearers" i backen och då kommer det antagligen bli endel slagsmål när någon inte orkar hålla emot mer. Och då kan även personer som inte är insatta råka säga t.ex:

"haha, har du köpt dom där kläderna på elefantavdelningen eller?" och kanske få sig en snyting av en med stora kläder, för att såna som du tror att du betyder mer och det startas ett litet inbördeskrig.

Get my point?
nä det jag menar är att man får gärna klä sig som man vill men då ska man också vara beredd på att ta kritik.

jag tkr det vore trevligt om alla kunde börja åka skidor i lag. så kunde man ha likadana kläder på sig i lagen, som matchdresser och träningskläder. det skulle jag tycka var fint :):):):):):)

for alla som jibbar bar pi$tol i backen och $kolkar fran $kolan, kan de va sa $vart att fatta.

röka gräs (kanske mer populärt förr), stora kläder, hiphop/rap.. inte så svårt att få koppling till gangstaz.

värst vad många som drar paraleller till att gräs skulle vara gangstah? Skulle jag gärna vilja att någon utvecklade det för mig som är helt oförstående i det här med att skidåkning har fått en del gangsta tendenser.

snoop doggidizzzzle är ju ganska ganstarizzzzzle och han brukar ju lightizzla the rizzla så att sägizzzla
dock bara vad jag hört..

gamm gubben som äger skidbutiken i golden röker oxå da reefer. inget ghetto med honom.

Varför stavar ni det Gangstah med h?

Baggy kläder kommer dessutom inte från svarta ghettokids från början utan från Acid-Indie vågen på 80 talet. Sen spreds det till skate och sedan till hip-hop.

MSt sa:
trapp91 sa:
skidåkning är inte "gangstah"... klädstilen efterhärmar lite i det att man har stora kläder, men jag har aldrig sett en ganster med ett par XXL byxor från burton...
Kan kanske vara lite varmt med ett par burton brallor kan kanske bero på att det är lite för varmt för det i ghetton? Men vad vet jag?
Till exempel så vet du inte/fattar inte att jag inte var helt seriös med min sista mening,
men vad vet JAG?

btw, vem har sagt att skidåkning är gangsta egentligen, eller vem började det? Det är faktiskt ganska patetiskt...

Senast ändrad:
i am a gangsta and i proud over that..
im the real !

9th rep

deifinitioner av getto:
Getto (italienska ghetto, efter stadsdelen Ghetto i Venedig), är en historisk term för ett särskilt kvarter eller stadsdel dit judar var hänvisade att bo. De upprättades oftast under senmedeltiden och avvecklades som ett resultat av upplysningen från mitten av 1700-talet. Kända getton fanns i bland annat Rom och Prag.

Ordet ghetto, eller getto, sägs ofta komma från Venedig där stadens judiska befolkning från 1527 tvingades att leva på en liten ö i stadsdelen Cannaregio där det tidigare legat ett gjuteri, ghetto på venetianska. Andra förklaringar för ordet som framlagt är att det kommer ifrån italienskans borghetto, litet grannskap, eller från det hebreiska ordet get.

I överförd bemärkelse är ett getto ett fattigt område där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl. Sådana områden finns i många länder. Välkända exempel är vissa fattiga storstadsförorter dominerade av särskilt svarta eller latinamerikaner i USA, till exempel Harlem (Manhattan, New York City) & Compton (Los Angeles, Kalifornien). Kriminalitet är ett vanligt problem i sådana områden.

Under apartheidtiden var den svarta befolkningen i de större städerna hänvisad till att bosätta sig inom vissa områden, som ibland kallades townships. Det mest kända exemplet är Soweto (Southwestern Township, beläget i Johannesburg).

Under andra världskriget drev nazisterna 356 getton för judar, men även för zigenare. De var tyskarnas första steg att få kontroll över judarna. Genom att separera dem från den icke-judiska befolkningen kunde de hålla räkning på hur många de var och plundra deras hem.

känner någon här på freeride att dom passar in??

eller så skiter vi i detta forumet för att de e de keffaste nånsin

crip sa:
deifinitioner av getto:
Getto (italienska ghetto, efter stadsdelen Ghetto i Venedig), är en historisk term för ett särskilt kvarter eller stadsdel dit judar var hänvisade att bo. De upprättades oftast under senmedeltiden och avvecklades som ett resultat av upplysningen från mitten av 1700-talet. Kända getton fanns i bland annat Rom och Prag.

Ordet ghetto, eller getto, sägs ofta komma från Venedig där stadens judiska befolkning från 1527 tvingades att leva på en liten ö i stadsdelen Cannaregio där det tidigare legat ett gjuteri, ghetto på venetianska. Andra förklaringar för ordet som framlagt är att det kommer ifrån italienskans borghetto, litet grannskap, eller från det hebreiska ordet get.

I överförd bemärkelse är ett getto ett fattigt område där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl. Sådana områden finns i många länder. Välkända exempel är vissa fattiga storstadsförorter dominerade av särskilt svarta eller latinamerikaner i USA, till exempel Harlem (Manhattan, New York City) & Compton (Los Angeles, Kalifornien). Kriminalitet är ett vanligt problem i sådana områden.

Under apartheidtiden var den svarta befolkningen i de större städerna hänvisad till att bosätta sig inom vissa områden, som ibland kallades townships. Det mest kända exemplet är Soweto (Southwestern Township, beläget i Johannesburg).

Under andra världskriget drev nazisterna 356 getton för judar, men även för zigenare. De var tyskarnas första steg att få kontroll över judarna. Genom att separera dem från den icke-judiska befolkningen kunde de hålla räkning på hur många de var och plundra deras hem.

självklart! jag har stora kläder! och det har judar också!

hHarlaut sa:

skidåkning är mer bratigt än vad det är gangster då alla kids får allt betalat av sina föräldrar, resor, skidor, kläder, allt.
men jag håller med om att alla får ha sin egen stil det är bara fel att man kallar det getto tycker jag då skidåkning inte har med det att göra

hyllengren sa:
crip sa:
deifinitioner av getto:

självklart! jag har stora kläder! och det har judar också!
okej bra då får du kalla dg getto. nån mer?
jag bestämmer aight

Det är väl ändå rätt självklart att skidåkning är Gangsta, vi samsas ju trots allt med puckelåkare, turåkare , norrmän på telemark och racers i läskigt åtsittande fartdräkt.
Alla dessa är väl rätt självklara på varje mafiosos bjudning?
För att inte tala om Stig Helmer åkarna med kläder äldre än de flesta av FR medlemmarna och skidor som tändstickor.

det som gör att skidåkningen förknippas med gangsta är att vi kör i stora kläder, lyssnar hip-hop i backen och snackar lite ghettoslang eller nått, det var allt, kort å gott

Peeeeeeeeeeace.(extra långt för att visa att jag är stolt gangstajibber)

WORD!
Hur många "gangsters" har dödat någon. Jag är en riktig gangster, sänkte en polare från Lerum som åkte trimmad flakmoppe.

haha..innerst inne så är alla som kör gangster stilen en o´boy drickande morsgris.

orka denna fråga?

Skidåkning e inte gangsta PUNKT

.. fan mer gangsta med tennis.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp