Även om jag kör med bindingar som kräver glidmedel för att man ska få i fötterna eftersom de är så tighta och spänner dem så mkt det går så lossar fötterna förr eller senare. Gör du ett ordentligt hopp i 23 mph och tåsidan skär i vattnet så sitter inte brädan kvar på fötterna...
Känns inte att ramla??
Jag har fått hjänskakning, näsblod, sträckta ledband/korsband... Brorsan spräckte trumhinnan...
Satsar du och ramlar så gör det ont.
När du ska upp:
Ha brädan vinkelrät mot båten, armarna avslappnade på utsidan knäna, linan i händer mitt över brädan. När båten börjar dra så drar du in hälarna till rumpan så att brädan vinklas ned lite. Ifall du har brädan i mindre vinkel jämfört med vattenytan planar brädan lättare. Glid tillsammans med brädan i båtens riktnings tills du får lite fart, försök inte starta på platsen du sitter i vattnet. Tryck inte med benen, dra inte med armarna, låt båten gör jobbet.
Skaffa detention, jag tycker iofs higher education är bättre och annars är väl "the book" state of the art numera.
Börja med att köra i hastigheter du är behaglig med. Ligger du i 17 mph ska det inte behöva göra så ont när du krashar. Ha kort lina när du kör långsamt så att du kan hoppa och landa i andra vågen. (Dock får du ge det ett par försök innan du kommer ha tekniken inne för att lyckas med det.) Gå in på t ex www.wakeboarder.com och lär trick tips om "progressive edge" så ska det nog gå bra.
Roos