...läs min guide..
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327
.. ett citat från den ---> "LÄNGD:
Skall du: jibba, åka park, bonka, hoppa å snurra massor ta ca: 20-30cm kortare än din längd ("under hakan")
ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är: ca: 150-160cm
Skall du åka allround med lite hopp och lite off-pist men mest i pisten så tar du ca: 15-20cm kortare än din längd ("till hakan")
ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är 160-165cm
Skall du åka mycket off-pist, lössnö och lite pist men ingen park så tar du ca: 10-15cm kortare än din längd ("till näsan")
ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är ca: 165-170cm lång "
du är 172 .. åker allrond säger vi.. då bör du ha runt 150-155
åker du massa massa park med rails och sånt --> 145-150
åker du mest pist och of-pist -->> ca: 160
kör hårt.
/pinn