Hur lång bräda??

Tottsis

Ny medlem
Hur lång bräda??
Är en tjej som tänker köpa bräda!!
Har åkt i ca 5 år men jag har aldrig haft någon egen...
Tänkte höra lite om det är någon som har några tips.
Längd??
Märke??

Jag är 1,70 och väger 62 kg...

Tack på förhand!!

Hur lång bräda??
Längden e` inte så viktig som styvheten, å att du har åkt i fem år rekomenderar jag en lite styvare brädda som gör att du kan ta bättre skär om du ska köra Pist.....

Hur lång bräda??
En tjej med din längd och vikt skall ha en bräda på allt mellan 150 till 160cm beroende på vilken typ av åkning. Det komiska med detta inlägg är att jag har en oanvänd bräda till salu med nya bindningar som skulle passa dig alldeles utmärkt. Är det intressant så kontakta mig här eller maila så slipper folk bli sura på att jag jagar köpare här på freeride

Hur lång bräda??
Tja!
De flesta märken har egna brädlinjer anpassade för tjejer - lite smalare (för ni har mindre fötter, så du får brädan på kant o kan svänga) o lite mjukare än vad killar kör på (för ni brukar väga lite mindre, och ha lite mindre muskler). Ta ett åk som räcker till hakan, det funkar till det mesta. Det beror lite (mycket) på vad du är beredd att lägga upp för plankan. Om du får ett erbjudande om att köpa privat, så kan du alltid lägga en tråd här på freeride och se vad folk tycker om brädan. Lycka till med shoppandet.

Hur lång bräda??
En sak du skulle kunna göra med e ju att gå till någon affär å snacka med kunnig personal å se vad de rekomenderar. Ett tips e att du går till flera eftersom alla försöker sälja sina prylar...

På www.burton.com kan du även testa vilken/vilka burton brädor som skulle kunna passa dej...

1. http://www.burton.com
2. klicka på den röda länken "Women`s".
3. klicka på BOARDS eller något brädnamn bara.
4. höger om scrollern hittar du nu en länk som heter B.U.R.T. clicka på den sen e de bara fylla i å se vad de rekomenderar..

lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp