Hur långt är ett snöre?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur långt är ett snöre?
Pojken från Bergen:

Amerikanen Dennis M Hope tog patent på att sälja tomter på månen i FN nån gång på 60 eller 70talet.

Skandinavisk återförsäljare: www.moonshop.se

En acre (ca 4000 kvm) kostar 350 kr.

Hur långt är ett snöre?
Hehe, intressant svar Jcn! Tänkte inte på det.

Man kan ju undra vem som till att börja med äger landet egentligen (om man nu kan äga ett land). Det borde väl vara de/den som har bestämmanderätten över landet, eller? Då borde det väl logiskt avgöras av vilket statsskick (heter det så?) som råder.
T. ex. om det är en demokrati så ägs det av medborgarna, medan det i en diktatur ägs av diktatorn?

I Sverige har vi ju monarki, men Kungen har ingen bestämmanderätt, vilken för närvarande ligger hos folket. Vilket betyder, om man tänker som ovanstående, att en svensk medborgare äger luft.

Låter ju inte riktigt klokt det här faktiskt.. men det är kul att filosofera :) Har lite svårt med koncentrationen just nu, för mkt hypoteser. Får lov att rätta till senare om det behövs.
/JEns

Hur långt är ett snöre?
så då kan man nästan säga att svenska folket äger luften i sverige, ungefär som en allmän plats där alla får vara och dela på.
så dår blir ju alla hål en ällmän plats så hela svenska folket får pilla i vilka hål dom vill. så man kan själv inte äga ett hål, utan hela svenska folker delar på alla hål.

så tror jag att det är,

så mitt svar på frågan om man kan äga ett hål blir ju : Nej

Hur långt är ett snöre?
så då kan man nästan säga att svenska folket äger luften i sverige, ungefär som en allmän plats där alla får vara och dela på.
så dår blir ju alla hål en ällmän plats så hela svenska folket får pilla i vilka hål dom vill. så man kan själv inte äga ett hål, utan hela svenska folker delar på alla hål.

så tror jag att det är,

så mitt svar på frågan om man kan äga ett hål blir ju : Nej

Hur långt är ett snöre?
Det kan jag helt och hållet hålla med om! Låter logiskt.

Tycker nästan att vi klubbar det här och nu, Jcn!

Kul med filosofi ibland :)
/JEns

Hur långt är ett snöre?
svar till pell-e

1. nej, resturanger och pooler är olika saker
2. inget enskilt ord, däremot sammansättningar av ork kan på samma innebör, ex. ett ord som betyder samma sak som ett annat ord.
3. Inte regelbundet men det händer
4. tror inte på gud, så människan
5. Nej
6. en radioaktiv katt skulle sönderfalla atom för atom, det skulle alltså till slut enbart försvinna så nej, den har 1 liv.
7. antagligen köpte de sin sedelpress i annan valuta
8. det vet han inte
9. Han kanske kör snöplog till jobbet, eller skoter?
10. loopar har vi fått veta
11. ett snöres längd kan indet defineras på annat sätt än 0<x<oändligheten
12. kan häller inte defineras beror på sockerkakans storlek 0<x<oändligheten
13. rommarna hade ingen nolla
14. man slänger den i någon annans soptunna, eller åker till tippen
15. om man är döv är det svårt att veta, annars hör man det
16. ta en tuschpenna och måla över det du skrivit. om du inte ser att det blir nåra "spår" så e den slut.
17. de har med sig mat, va trodde du.
18. man kan, men det finns synonymer
19. det blir närmare, men du ser andra sidan av fingret
20. dom jävlarna vill lura av oss pengar
21. tja, om man flyttar får man ett nytt hem och man utgår då därifrån
22. tror det skulle heta jordbävning då med, jord i jordbävning syftar inte på platenen utan marken
23. de frågar efter legitimation inte körkort, men du identifierar dig antagligen med körkortet. parkeringsplatesna utanför krogen är till för de som ska komma och hämta en?

vilket liv jag har.. på en lördag fan

Hur långt är ett snöre?
JAG KAN SVARET:dubbelt så stort som det är ifrån mitten till en av ändarna.
äää men allvarligt det här var inte ens roligt, du kan inte ha mkt för dig på dagarna:S
skärp dig för fan

Hur långt är ett snöre?
där där med giraffen var klurigt det :P

ett snöre är en meter eller mer så de så.-.. annars är det en shnodd

Hur långt är ett snöre?
jag läste i en urgammal bok där det stod en massa konstiga längdmått, snöre stod inte men det stod att en linje var 2,6mm.

Senast ändrad:
Hur långt är ett snöre?
Näää va menar snubben !? :P Kräver en förklaring !

. hur långt e ett snöre! hur kan man ens komma på tanken att säga så! FY assÅ!

Hur långt är ett snöre?
herrejävlar! varför har ingen tatt bort den här tråden? börjar kanske bli dax att starta www.freeflum.se - Skandinaviens största flumsajt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp